<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اموزش عملکرد مدیران وکارکنان سازمان</span>
تاریخ انتشار:
24 فوریه 2022
دسته بندی:

عملكرد:عملكرد در ساده ترين تعريف ممكن عبارتست از آنچه فرد به عنوان وظيفه در شغل خود انجام مي‌دهد(زاهدي و ديگران، 1379، 284) يا اينكه منظور از عملكرد موثر، عملكردي است كه در جهت نيل به اهداف سازمان مي باشد(سعادت ،1384،253) بسياري از افراد تلاش و عملكرد را با هم يكي مي دانند در حالي كه منظور از تلاش، انرژي و نيرويي است كه كارمند صرف انجام كار مي كند. ميزان تلاشي كه از كارمند ديده مي شود تابع دو متغير است: ارزش پاداش براي كارمند و احتمال دريافت پاداش در صورت تلاش. اما عملكرد، نتيجه واقعي و قابل اندازه گيري تلاش است. اگرچه تلاش منجر به عملكرد مي گردد، اين دو را نمي توان با يكديگر برابر دانست و ميان اين دو تفاوت فاحشي وجود دارد. اختلاف ميان تلاش (يعني آن چه كار كند مي كوشد تا حاصل آيد و عملكرد (يعني آنچه واقعاً حاصل شده است) بستگي به تركيب دو متغير دارد:خصوصيات و توانايي هاي كارمند و تصوري كه كارمند از نقش خود دارد، نتيجه گيري از تلاش، اولاً به تخصص، مهارت و دانش شغلي كارمند و ثانياً به برداشت و تصور او از كار بستگي دارد.

در يك تعريف نسبتا جامع، عملكرد عبارت است از كارايي و اثربخشي در وظايف محوله و بعضي داده هاي شخصي نظير حادثه آفريني، تاخير در حضور برسر كار، غيبت و كندي كار. در اين تعريف كارآيي به معناي نسبت بازده به دست آمده به منابع به كار رفته است و اثربخشي عبارت است از ميزان دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده از سوي ديگر عواملي همانند غيبت، كندي دركار، تاخير و حادثه آفريني مي توانند معيارهاي مناسبي براي سنجش عملكرد باشند (كامكار و ديگران، 1384، 22).عملكرد معيار پيش بيني شده يا معيار وابسته كليدي در چارچوبي كه ارائه مي دهيم، مي باشد كه اين چارچوب به عنوان وسيله اي براي قضاوت در مورد اثربخشي افراد، گروه ها و سازمان ها عمل مي‌كند (اندرو، 1998، 966).عملكرد حاصل فعاليت هاي يك فرد، از لحاظ اجراي وظايف محوله در مدت معين مي‌باشد(آرمسترانگ، 1991، 57).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:28 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

0