<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری امنیت روانشناختی دردانشگاه علوم پزشکی</span>
تاریخ انتشار:
28 نوامبر 2021
دسته بندی:

اعتماد:اعتماد موضوع علوم اجتماعی مختلفی مانند روانشناسی اجتماعی، جامعه شناسی، اقتصاد، رفتار سازمانی، مدیریت استراتژیک، تجارت بین المللی و … است که تاکنون تحقیقات متعدی در این     رشته ها در زمینه اعتماد صورت گرفته است. مطالعات در زمینه اعتماد در سال 1970 آغاز شده است. مطالعات قبل از 1970 در این زمینه محدود است به طوری که مثلاً آرگریس، لیکرت و مک گریگور نشان دادند که اعتماد، متغیری مهم در راستای اثربخشی سازمان است. مطالعات مربوط به اعتماد نشان داده اند که اعتماد بر مبنای تجربه و آموختنی است. اگر کل زندگی به عنوان یک فرآیند یادگیری در نظر گرفته شود، اعتماد در مراحل اولیه زندگی و در فرآیند اجتماعی شدن و سپس از طریق عضویت در سازمان های اجتماعی به دست می آید. اگر اعتمادی که در سنین پایین کسب می شود همسو با اعتماد کسب شده در سنین بالاتر باشد، اعتماد قوی تر شده، تعادل اجتماعی افزایش یافته و اعتماد از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابد.اعتماد از عناصر كليدي ارتباطات انسان است كه پيونددهنده، قوام بخشنده و تضمين كننده مجموعه روابط گوناگون انسان در كليه سطوح    مي باشد.

اعتماد مانند سيماني است كه كليه روابط را با يكديگر پيوند مي دهد و اساسي را ايجاد     مي كند كه جامعه بر مبناي آن عمل كرده، رهبري تحقق مي يابد و تغييرات واقع مي شود (اسکندری و موسوی، 1390). اعتماد نوعی پیوند روانی بین کارکنان ایجاد می نماید و باعث می شود که آن ها به طور مسالمت آمیز با هم کار کنند. اعتماد دو پیش شرط دارد:آسیب یا ریسکی که فرد ممکن است در نتیجه پیامدهای منفی کارهای دیگری به دلیل اعتمادش به او متحمل شود.وابستگی یا اتکا به دیگری برای تعیین سرنوشت فرد.اعتماد اشاره به روابط بین مدیر و کارکنان و بالعکس دارد و به علاقه مندی، شایستگی، گشودگی و اطمینان مربوط می شود. اعتماد دربرگیرنده این است که کارکنان در محیط کاری احساس امنیت داشته باشند و باور کنند که در داخل سازمان با آن ها صادقانه و منصفانه رفتار می شود. سطح بالای اعتماد در روابط دوطرفه به وجود آورنده مواردی چون صداقت، صمیمیت، پژوهش گرابودن، خودسامانی، خودباوری، علاقه مندی به یادگیری و توسعه، گروه گرایی، سطح بالای استانداردهای اخلاقی- شخصی است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 33 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0