<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اضطراب</span>
تاریخ انتشار:
22 ژوئن 2021
دسته بندی:

اضطراب: اضطراب‌، دلشوره‌، تشويش و نگراني‌، دلهره و دلواپسي‌، بي‌قراري‌، دل‌آشوب كلماتي هستند كه هر انساني خواه‌نا‌خواه تلخي آنها را چشيده، مي‌توان با اطمينان گفت كه امكان ندارد انساني در اين كرة زمين زيسته باشد و مزة دلشوره و اضطراب را نچشيده باشد. اضطراب هنگامي بيماري قلمداد مي‌شود كه دلشوره و دلواپسي ناشي از آن هيچ‌گونه منطقي نداشته و با شرايط زمان و مكان وابستگي نداشته باشد و نتيجه آن سازندگي و انطباق با محيط نبوده و حاصلي جز رنج و فرسايش نداشته باشد. بيشتر اضطراب‌ها دو بعد مجزا دارند. يكي علائم رواني و ديگري نشانه‌هاي جسمي (معاني، 1390).همان‌طور كه بدن ذهن را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد‌، ذهن نيز مي‌تواند بدن راتحت‌تأثير قرار دهد. اگر شما دچار اضطراب هستيد و دائم بابت هرچيز نگرانيد و زماني نسبتاً‌ زياد را صرف ياد‌آوري حوادث ناگوار زندگي خود مي‌كنيد‌، نه تنها با اين اعمال به اضطراب خود دامن مي‌زنيد بلكه پيوسته بدن خود را تحت فشار قرار مي‌دهيد.

همچنانكه ذهن خود را مشغول رويدادهاي ناگوار و اشتباهات گذشته مي‌كنيد‌، بي‌آنكه متوجّه باشيد، بدنتان را نيز براي تحمّل علائم هشدار‌دهنده استرس تحت فشار قرار مي‌دهيد.بدن شما نمي‌تواند تشخيص دهد كه اين وضعيت نا‌خوشايند واقعي است يا زاييدة تصورات شماست، در نتيجه در برابر اين تحريكات واكنش نشان مي‌دهد ، فشار خون بالا مي‌رود ،ضربان قلب افزايش مي‌يابد،درون خون آدرنالين ترشح مي‌شود،تمامي عضلات منقبض مي‌شوند و آماده واكنش (از نوع جنگ‌و‌گريز) اگر بدن شما به طور مداوم در درازمدّت در معرض اين انقباضات عمومي ناشي از اضطراب قرار گيرد دچار عوارضي چون سردرد و ناراحتي‌هاي پشت و گردن و اختلالات تنفسي خواهد شد.اضطراب از دير‌باز به عنوان يك عكس‌العمل طبيعي در برابر استرس تلقي
مي‌شد و تحقيق و مداواي آن، چنان مورد‌توجه نبوده . تحقيقات اخير نشان داده كه اضطراب در واقع يك بيماري است كه اساس بيولوژيكي دارد و با دارو‌درماني و رفتاردرماني مي‌شود بر آن غلبه كرد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  41 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0