<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اضطراب کودکان پیش دبستانی</span>
تاریخ انتشار:
7 آگوست 2021
دسته بندی:

اضطراب از ديدگاه فرويد: در مكتب فرويد اضطراب يك ترس دروني شده است. ترس از اينكه مبادا تجارب دردآور گذشته يادآوري شوند تجاربي كه با تنبيه و ممانعت از ارضاي كششهاي غريزي همراه بوده اند. كششهاي غريزي نامطلوب موجب اضطراب شده و به خود اعلام خطر مي كند اضطراب واكنش هاي ناآگاهانه اي در برابر ناملايمات سركوفته است و علامت اخطاري است به خود مبني بر اينكه كشش غريزي نامطلوب كه در گذشته موجب ناراحتي و درد شده است. اينك مجدداً در حال بروز است اضطراب با احساس ترس مترادف است با اين تفاوت كه ترس فشار خارجي دارد ولي اضطراب فشار دروني دارد (شفيع آبادي، 1381؛61) .فرويد اضطراب را به سه دسته تقسيم مي كند:

اول، اضطراب ناشي از واقعيت دنياي خارج يا اضطراب عيني كه در آن منشأ خطر در دنياي خارج قرار دارد و ادراك اين خطر موجب حالت رنج آور عاطفي مي شود ترس از سگ و ديگر حيوانات، ترس از جنگ و ترس از ابتلا به بيماري اغلب ترس هاي واقعي و سازش با محيط هستند. دوم، اضطراب روان نژندي است كه منشأ آن ادارك خطري است كه از غرايز ناشي مي شود اضطراب روان نژندي از تعارض و كشمكش ميان نهاد و خود سرچشمه مي گيرد كودك خيلي زود متوجه مي­شود كه برخي از خواسته هاي غريزي نهاد باعث مجازات او از طرف والدين يا اجتماع مي شود. تعارض بين كشمكش هاي غريزي و محدوديت هاي واقعيت دنياي خارج علامت خطري ايجاد مي كند كه همان تجربه اضطراب است. چنين اضطرابي در آغاز هوشيارانه است اما بزودي خود، كنترل كششهاي غريزي ناخواسته را عهده مي گيرد و بدين ترتيب آنها سركوب شده و فقط به صورت يك ترس ناآگاهانه باقي مي مانند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  27صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0