<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اضطراب آمار دانشجویان</span>
تاریخ انتشار:
22 ژوئن 2021
دسته بندی:

اضطراب آمار:دانشجویان، آمار را به عنوان بدترین واحد درسی در دانشگاه می­دانند (ویبرگ ۲۰۰۹) و یا ‘ذاتاً کسل­کننده، بسیار دشوار و همانند آمپول­های ایمن­سازی در هنگام کودکی، آن را ادراک می­کنند و آن را یک جنبه لازم اما کاملاً ناخوشایند از پیشرفت می­دانند (بریجزو همکاران، ۱۹۹۸). دوره­های آمار تنها یک تجربه منفی نیستند، بلکه دانشجویان اغلب توسط این اندیشه، به حد مرگ می­ترسند (براد استریت ۱۹۹۶؛ اونوگبازی و ویلسون، ۲۰۰۳). آنتونی اونوگبازی و ویکی ویلسون (۲۰۰۳) اضطراب آمار را این‌گونه توصیف می­کنند که: ” به اضطرابی گفته می­شود که اگر زمانی دانشجو با آمار (در هر شکل و سطحی) مواجه شود، آن را تجربه کند. این اضطراب لزوماً ناشی از آموزش بد و یا مهارت­های ناکافی نیست (پان و تانگ، ۲۰۰۴)، اما آن‌ها، از دانشجویان برداشت­های نادرستی هم در مورد آمار و هم (فقدان مهارت­های) ریاضی­شان، هشدار­هایی از سوی همسالانشان و یا داستان­های ترسناک شنیده­اند (بریجز و همکاران، ۱۹۹۸؛ هالسیزرو وولف، ۲۰۰۹؛ اونوگبازی و ویلسون، ۲۰۰۳؛ پان و تانگ، ۲۰۰۴؛ به نقل از اسلوتماکرز، ۲۰۱۴).

بیش از ۸۰ درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی سطح ناراحت­کننده­ای از اضطراب آمار را تجربه کرده­اند (اونوگبازی و ویلسون، ۲۰۰۳). مطابق با گفته­ی اونوگبازی، داروز و رایان (۱۹۹۷) اضطراب آمار دلواپسی و نگرانی ایست و زمانی اتفاق می­افتد که افراد در هر شکل و در هر سطحی از آمار، با آن، مواجه می­شوند. علاوه بر این اضطراب آمار یک موقعیت خاص و ویژه است تا آنجا که تنها نشانه­ها در یک‌زمان خاص و در یک وضعیت خاص، زمانی که یادگیری یا به‌کارگیری و استفاده از آمار در یک محیط رسمی ظهور میابد (زیدنر، ۱۹۹۱؛ اونوگبازی و همکاران، ۱۹۹۷). بسیاری از دانشجویان هنگامی‌که با ایده­های آماری، مسائل و یا موضوعات، موقعیت­های آموزشی و یا موقعیت­های ارزشیابی مواجه می­شوند، سطح بالایی از اضطراب آمار را گرایش دارند؛ تجربه کنند (فینبرگ و هالپرین، ۱۹۷۸؛ زیدنر، ۱۹۹۱؛ اونوگبازی و دالی، ۱۹۹۶). درواقع اضطراب آمار به نظر می­رسد شامل یک مجموعه پیچیده از واکنش­های هیجانی که در اشکال خفیف، ممکن است موجب به تنها یک ناراحتی جزئی شود. در اشکال شدید آن به هر حال می­تواند موجب پیامد­های منفی، مانند دلهره، ترس، عصبانیت، وحشت‌زدگی و نگرانی شود (اونوگبازی و همکاران، ۱۹۹۷).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  44صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0