<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری استرس در بیماران  آرتریت رومائید</span>
تاریخ انتشار:
19 سپتامبر 2021
دسته بندی:

استرس در آرتریت روماتوئید: تحقیقات در مورد استرس اغلب به خاطر ابهاماتی که در تعریف استرس وجود دارد دچار مشکل بوده است. برای کمک به حل این مشکل،کوهن و همکاران (1995) سه رویکرد عمده برای تحقیق در مورد استرس را مشخص کرده اند: رویکرد فیزیولوژیک بر روی سیستم های فیزیولوژیک مرتبط با استرس متمرکز می شود که در موقعیت های سخت فعال می شوند.رویکرد محیطی برروی عوامل موقعیتی (مثل مشکلات مالی یا طلاق) متمرکز می شود که به عنوان محرک پراسترس عمل می کند. رویکرد روانشناختی بر روی ویژگی های فردی (مثل توانایی مقابله ی ادراک شده) متمرکز می شود که بر چگونگی تجربه و ادراک استرس زاها تأثیر واسطه ای اعمال می کند. بیشتر تحقیقات در مورد استرس برروی یکی از این رویکردها متمرکز شده است و سایر رویکردها را در بر نمی گیرد. با این حال تحقیق اساسی در هر کدام از این سه حیطه اهمیت دارد و همانطور که پانایی (1993) بیان می کند، فهم کامل استرس و آرتریت روماتوئید به یک رویکرد کل نگراحتیاج دارد که سطوح مختلف دانش ما را با یکدیگر یکپارچه سازد. این انسجام تا اندازه ای امکان پذیر است چرا که جنبه های روانشناختی و فیزیولوژیک پاسخ های استرس یک کلیت واحد را تشکیل می دهند.برای مثال بخش هایی از مغز مانند هیپوتالاموس هم دروندادهای شناختی و هیجانی مرتبط با استرس را یکپارچه می کند و هم بر روی فعال سازی نسبی سیستم های عصبی هورمونی تأثیر می­گذارد.

از این گذشته سه رویکرد تحقیقاتی به استرس که توسط کوهن و همکاران معرفی شده است می تواند به عنوان جنبه های مختلفی از یک فرایند متوالی یکپارچه در نظر گرفته شود. کوهن و همکاران یک مدل اکتشافی برای استرس ارائه داده اند. این مدل بیان می کند که وقتی افراد با خواست های محیطی مواجه می شوند، ظرفیت های مقابله ای خود را ارزیابی می کنند، و اگر منابع مقابله ناکارآمد و ناکافی فرض شوند، استرس ادراک شده افزایش می یابد. ادراک استرس به طور کلی حالت های هیجانی منفی را فراخوانی می کند که به نوبه ی خود پاسخ های رفتاری (مثل افزایش سیگار کشیدن یا مصرف الکل) و یا فیزیولوژیک را راه اندازی می­کنند که می­تواند تأثیرات زیان باری بر سلامت داشته باشد. با این حال از آنجاییکه که خود فرایند مقابله با رویدادهای محیطی نیز می تواند در بر دارنده­ی خواست های فیزیولوژیک یا رفتاری مخصوص به خود باشد، این مدل این را نیز بیان می کند که افراد حتی وقتی که چنین مقابله ای موفق است و رویدادهای محیطی خوشخیم ارزیابی می شوند نیز ممکن است در معرض خطر باشند. جنبه هایی از این مدل کلی را می توان بسط و گسترش داد. اول اینکه، فرض می شود هر حلقه از زنجیره­ی فرایند استرس ارتباط بیشتری به پیامدهای سلامتی دارد و پیش بینی بهتری برای آن است. برای مثال، یک پاسخ استرس فیزیولوژیکی باید پیش بین بهتری برای پیامدهای آرتریت روماتوئید باشد تا اندازه هایی از جنبه های روانشناختی و موقعیتی استرس.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  40 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0