<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری استراتژی و اندازه سازمان</span>
تاریخ انتشار:
2 ژانویه 2022
دسته بندی:

 استراتژی و اندازه سازمان: سازمان تامين اجتماعي با گستردگي عملياتي، تنوع كاركردها، فعاليتها و قلمرو ها، حجم فعاليتي بسيار زياد، پوشش بيمه اي 26 ميليون نفري و تعامل گسترده با حدود 900000 واحد كارفرمايي و … در قلمرو اقتصادي، اجتماعي، سياسي و امنيتي كشور ايفاگر نقش بس مهمي مي باشد. اين سازمان بزرگ طي هر روز و هر ساعت از فعاليت شبانه روزي خود دائم در تعامل و ارتباط گسترده با بيمه شدگان، بازنشستگان، بيماران، مراكز درماني طرف قرارداد و واحدهاي اقتصادي و كارفرمايي و …مي باشد. نظر به شرايط محيطي ( درون و برون ) حاكم بر ساختار و كاركردهاي سازمان تامين اجتماعي، لازم است اين سازمان بصورت همه جانبه، مستمر و خودگردان و به صورت درون زا و برون زا، در صدد اصلاح امور، بازسازي و نوسازي در فرايندها، عمليات، برنامه ها، نظامهاي اداري، مالي، آماري و بودجه اي خود باشد. زيرا سازماني مي تواند ايفاگر نقش هاي بزرگ توسعه اي در  شرايط محيطي كشور و جهان از يك طرف بوده و پاسخگوي مطالبات به حق بيمه شدگان و كارفرمايان از طرف ديگر باشد كه قبلاً بتواند خود را از هر نظر بزرگ سازد. بي شك بزرگي يك سازمان، به حجم عمليات و منابع گسترده آن بستگي ندارد بلكه اين بزرگي بستگي به اين دارد كه سازمان تا چه ميزان توانسته است بزرگ فكر و انديشه كند و با مسائل و چالش هاي بزرگ رويارو شده و موفق شود. اين سازمان وقتي بزرگ است كه بتواند دائم در مقابل ساختار و كاركردهاي خود قوت را افزون تر، فرصت ها را وسيعتر و ضعف ها را تبديل به قوت و تهديدها را تبديل به فرصت نمايد .

دولت ها و دانشمندان علوم اجتماعی طی مطالعاتی که انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که تو سعه پایدار سیاسی ، اجتماعی،فرهنگی وافتصادی هر کشوری با سطح و کیفیت تامین اجتماعی در آن کشور رابطه ای مستقیم و جدایی ناپذیر دارد. البته اجتماعی مفهومی جدید و متعلق به عصر حاضرنیست و می توان پیدایش آن را به شکل گیری نخستین اجتماعات انسانی و جوامع مدنی و تاسیس دولت در جوامع مختلف مربوط دانست؛ به طوری که انسان ها از همان آغاز، بنا به طبیعت انسانی و خلق و خوی اجتماعی خود نمی توانستند نسبت به رنج ،محرومیت ،بیماری و از کار افتادگی همنوعان خویش بی تفاوت باشند؛ لذا نخستین حمایت های اجتماعی را باید در نوع دوستی و کمک های انسان ها به یکدیگر جست جو کرد، پدیده ای که تا امروز نیز در بیش تر جوامع بشری باقی است(پلو ،1379). از طرفی در فلسفه”ارسطو”از دو نوع عدالت اجتماعی شده است ؛ عدالت تنبهیی ، که هدفش مجازات تمام کسانی است که قوانین و مقررات را رعایت نمی کنند.و عدالت توزیعی ، که عبارت است از رعایت تناسب میان مسولیت ها و افتخارات یا شایستگی ها و کوشش هایی که فرد انجام می دهد (نظری،1383).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 51صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0