<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری استراتژی های سازمانی توسعه منطقه ای</span>
تاریخ انتشار:
5 می 2022
دسته بندی:

توسعه منطقه ای:به نظر استلی هر تغييري در ساختار اقتصادي و اجتماعي سنتي جوامع بسوي آنچه كه مدرن شدن ناميده مي شود؛ توسعه تلقي مي شود. به عبارت ديگر جوامع سنتي – كشاورزي در فرآيند نوگرايي مي بايست جاي خود را به جوامع مدرن شهري -صنعتي بدهند (استلی، 1989). بهفروز معتقد است توسعه عبارت است از عملكردي است كه موجب رشد، گسترش و درك آنچه قبلاً بالقوه بوده؛ مي گردد (بهفروز، 1379).مفهوم توسعه برخلاف رشد كه ريشه در ترقي شاخص هاي اقتصادي و بخصوص درآمد سرانه دارد؛ به معناي ارتقاي همه شاخص هاي تأثيرگذار بر كيفيت زندگي معنوي و مادي انسان هاست. بعنوان يكي از عمده ترين مسايل پيش روي توسعه، شناخت وضعيت و تأثير نقاط شهري بعنوان عمده ترين شكل سكونت گاهي كشور، نقاط ضعف و قوت، توانها و كمبودهاي آنها در برنامه ريزي شهري؛ نه تنها موجب ارائه طرحها و برنامه هاي غني تر مي گردد؛ بلكه نوعي ضرورت اساسي محسوب مي شود

اصولاً نابرابريهاي منطقه اي از دو زمينه اصلي نشأت ميگيرد: نخست شرايط طبيعي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي هر منطقه جغرافيايي و دوم تصميمات سياستگذاران و برنامه ريزان اقتصادي. نكته قابل ذكر در اين مورد اين است كه با پيشرفت تكنولوژي از اهميت عامل اول كاسته شده و بر اهميت عامل دوم اضافه شده است و بنابراين در ايجاد نابرابري منطقه اي، بيشتر تصميمات سياستگذاران و برنامه ريزان، تأثير مي گذارد. (پريزادي، 1391).برنامه ريزي توسعه ی منطقه اي به مفهوم توسعه ملي كه در سطح ملي شامل برنامه هاي توسعه پنج ساله و يا چند ساله براي تمام يك سرزمين و به مفهوم برنامه ريزي بخشي و محلي كه فقط به مسايل و پتانسيل هاي يك روستا يا بخش و يا شهرستان و استان بدون توجه به ساير نواحي انجام مي شود، نيست؛ بلكه به اين مفهوم است كه چگونه مي توان براي يك منطقه كه ممكن است شامل چند شهر بزرگ در يك منطقه و يا چند استان و يا ايالت باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:41صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0