<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری استراتژي بازاريابي محيطي</span>
تاریخ انتشار:
10 مارس 2022
دسته بندی:

استراتژي بازاريابي محيطي:در پی تحقیق محققین و صاحب‌نظران در مورد برنامه‌ریزی، موضوع استراتژی مطرح و وارد علم مدیریت گردیده و برنامه‌ریزی استراتژیک و مدیریت استراتژیک در مدیریت مورد بحث قرار گرفت که به دلیل فراگیر و متعدد بودن تعاریف، به چند مورد اشاره می‌شود. با توجه به اینکه هدف این تحقیق تدوین استراتژی برای یک سازمان (شرکت) است لذا به تعاریف، مدل‌ها و بحث‌های مرتبط و موردنیاز در تدوین استراتژی شرکت‌ها پرداخته می‌شود و از بیان مطالبی که به‌صورت کاربردی و مشترک نبوده و موردی می‌باشند پرهیز شده است. بدیهی است که مطالب بسیار زیادی در خصوص استراتژی مطرح شده و به چاپ رسیده که ارائه همه آن‌ها در این تحقیق امکان‌پذیر نبوده و از حوصله استفاده‌کنندگان و کاربران این تحقیق خارج می‌باشد و علاقه‌مندان می‌توانند در کتاب‌ها و تحقیقات مخصوص، اطلاعات تکمیلی، دقیق و کامل را در مورد مطلب موردنظرخود جستجو نمایند. شایان ذکر است در این تحقیق سعی شده تا حد ممکن از مطالب جدید استفاده شود.استراتژی یعنی روش و می‌توان برای جنگ، تجارت، مطالعه، تغییر و برای هر اقدامی که در جهت هدفی باشد به کار برد. لذا استراتژی یعنی روش رسیدن به هدف و روش برخورد با موانع جهت رفع آن‌ها در مقابل خواسته‌های که به‌عنوان آرزو و هدف انتخاب شده‌اند.

استراتژی یک روش برای تغییر از آنچه هست یا هستیم به آنچه که می‌خواهیم باشد یا باشیم.استراتژي به‌عنوان مذاكره، مسير سازماني براي يادگيري استراتژيست بودن تعریف می‌شود.مطالعه استراتژی به عنوان موضوعی که در تعامل با انسان‌ها بوده از قدیم مورد توجه قرار گرفته است؛ اما به مرور واژه استراتژی در عرصه کسب و کار نیز مطرح گردید و کسب سهم بازار ایده اصلی آن بود استراتژی مجموعه فعالیت‌هایی را شامل می‌شود که اهداف سازمان را در برابر عوامل محیطی (تهدیدها، فرصت‌ها و نقاط قوت و ضعف) تأمین نمایند.استراتژی یعنی انتخاب تعمدی یک دسته تمایزها و تفاوت‌ها برای رسیدن به مجموعه ارزش‌های منحصربه‌فرد. استراتژی چارچوبی است که هدایت‌ها و راهنمایی‌هایی درباره چگونگی انتخاب‌هایی که طبیعت و جهت سازمان را تعیین می‌کند ارائه می‌دهد (حاجی احمدی، 1380: 46).اندروز استراتژی را یک الگو می‌داند. او معتقد است که استراتژی یک نوع یکپارچگی، انسجام و ثبات داخلی است که موقعیت شرکت را در محیط تعیین می‌کند، به آن هویت می‌دهد و شرکت را قادر می‌سازد از نقاط قوت خود استفاده کند و در امر بازار و محصول به موفقیت دست یابد (حاجی پور و سلطانی، 1386: 186).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 15 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0