<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ارزش برندسبز</span>
تاریخ انتشار:
11 دسامبر 2021
دسته بندی:

ارزش ویژه برند سبز: در سال­­هاي اخير محققان به اين نتيجه رسيده­اند كه ارزش واقعي محصولات و خدمات براي شركت­ها در درون محصولات و خدمات نيست، بلكه اين ارزش در ذهن مشتريان واقعي و بالقوه وجود دارد و اين برند است كه ارزش واقعي را در ذهن مشتريان پديد مي­آورد (Keller, 2008).طبق نظریه انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) برند عبارت است از اسم، عبارت، سمبل، طرح، و يا تركيبي از اين موارد است كه بيان­كننده ماهيت اصلي و وجودي يك شركت، محصول و يا يك خدمت است. در درجه نخست برند يك تعهد است و مي­گويد كه شما آن نام را مي­شناسيد و به تعهد آن اعتماد داريد. اعتماد هدف اصلي و حياتي برند است. ديويد آكر مي گويد: برند سمبلي است كه با تعداد زيادي دارايي و تعهد ذهني پيوند خورده است .مفهوم ارزش ویژه برند، که یکی از مهم­ترین مفاهیم امروز بازاریابی است، برای نخستین بار در دهه 1980 شکل گرفت. که دلایل مهم این شهرت، نقش استراتژیک و مهم ارزش ویژه برند در تصمیمات مدیریتی و ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان­­ها و مشتریان آنها می­باشد .

اندیشمندان، برداشت­های گوناگون از معنای ارزش ویژه برند داشته­اند. برخی آن را ارزش افزوده نام برند به محصول، وفاداری به برند، شناخت برند، آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده، مطلوبیت افزوده شده، تغییرات رفتاری ناشی از شناخت برند و … تعریف کرده­اند (هادیزاده مقدم، جمالی کاپک و موسوی، 1391، 37). به­طور کلی مفهم ارزش ویژه برند از دیدگاه فارکوهار نشأت گرفته است که در آن ارزش ویژه برند به عنوان بارومتری جهت تعیین درجه ارزش افزوده ترسیم شده یا از طریق یک برند برای یک محصول یا خدمت جمع­آوری می­گردد.انجمن علمي بازاريابي، 1989، ارزش ويژه برند را اين گونه تعريف كرد: ارزش افزوده­اي كه به واسطه نام در بازار از طريق حاشيه سود بهتر يا سهم بازار براي محصول ايجاد مي­شود. اين ارزش افزوده به وسيله مشتريان و ساير اعضاي كانال مي­تواند به عنوان دارايي مالي و مجموعه­اي از روابط و رفتارهاي مطلوب تلقي گردد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:57 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0