<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ارتقای شغلی کارکنان دادگستری</span>
تاریخ انتشار:
29 ژانویه 2022
دسته بندی:

 ارتقای شغلی کارکنان دادگستری :می توان جایگزین شدن فرد در شغلی با مسئولیت و اختیار بالاتر و اهمیت بیشتر تعریف کرد (درخشان داوری، 1378)از سویی به دلیل آنکه افراد غالبا دوستدار و خواستار ارتقای مقام و پیشرفت در کار خود هستند بنابراین برای افزایش رضایت در سازمان ها بایستی در این باره چاره اندیشی شده و برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته و انجام پذیرد تا زمینه‌های ارتقای کارکنان سطوح مختلف در قالب فرایندی منطقی فراهم گردد. هر فردی که در سازمان یا موسسه ای مشغول به کار می‌شود پس از کسب تجربه و دستیابی به مهارت های شغلی به فکر ارتقای شغل و پیمودن مراحل ترقی سازمانی می‌افتد. اگر کسی دارای مهارت ها و تجارب لازم برای انجام کاری یا هدایت گروه است، چرا برای ارتقای شغلی تلاش نکند؟(مهریاری، 1385)اگرچه گويايي و صداي كار و عمل، از بيان و شرح و توضيح درباره كار، قوي‌تر است و طبق مفهوم كلي ضرب‌المثل فارسي «دو صد گفته چون نيم كردار نيست»، ممكن است كارگر يا كارمند شاغل پيش خود فكر كند كه انجام وظايف به صورت كارا و كارآمد، خود به خود گويايي لازم را براي همه مديران و سرپرستان دارد، ولي تجربه نشان داده است كه در همه موارد اين تفكر صحيح نيست. شاغل نيز بايد درجهت معرفي بهتر كارايي و كارآمدي خود براي ترقي و دستيابي به اهداف موردنظر دركارراهه شغلي، بعضي فعاليتها و تلاشهاي غيركاري نيز انجام دهد.

هر شاغلي با مشخص كردن اهداف خود و تلاش براي ارتباطات بهتر سازماني و بخصوص تعيين موقعيت و جايگاهي كه فرد تصميم دارد به آن برسد، مي تواند سعي و تلاش كند تا تاييديه سرپرست يا مدير خود را اخذ كند. به هرحال براي حصول ترقي در مسير شغل چند نكته مهم وجود دارد كه به نظر می‌رسد دانستن آن براي هر فردي كه طالب ارتقاي شغلي است، ضرورت داشته باشد:هر فرد قبل از آنكه در فكر كسب مزايا و يا ارتقاي شغلي خود بيافتد، لازم است به دانش، مهارت و تواناييهاي حرفه اي خود نظري صادقانه كــند و درحقيقت يك خودارزيابي واقع بينانه انجام دهد. آيا مهارتهاي لازم براي انجام نقشي مهمتر را دارم؟ اگر جواب صادقانه مثبت است، براي كسب و توسعه دانش و معلومات پايه‌اي و مهارت كاري و حفظ روند صنعتي و سازماني چه اقداماتي انجام داده‌ام؟به هرحال اگر طالب پست سرپرستي و هدايت افراد هستيم بايستي قبلا در چند موضوع كاري از جمله مديريت زمان يا واگذاري كار به ديگران و تقسيم و تفويض وظايف به ديگران، مهارتها و تجارب لازم را كسب كرده باشيم. با اينگونه ارزيابيها شايد به اين نتيجه برسيم كه مثلا آمادگي لازم براي پذيرش نقش مديريت يا سرپرستي را نداريم. براي آنكه تغييري در مراحل كار و مسير شغلي خود ايجاد كنيد، لازم است داوطلبانه متقاضي افزايش مهارتهاي خود باشيد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 41 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0