<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ارتباطات بین سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
5 می 2022
دسته بندی:

 ارتباطات بین سازمانی:هزینه­های اقتصادی مبادله در ادبیات موضوع، توجه بسیار زیادی را به خود جلب نموده است. به طور خلاصه محور تأکید و توجه این تئوری عبارت است از چگونگی سازماندهی فعالیت­های بین سازمان­ها به گونه‌ای که مجموع هزینه­های تولید و مبادله حداقل گردد. امروزه تولید یک کالا یا خدمت دربرگیرنده اجزای بسیار زیادی است. چنانچه فرض شود تهیه کلیه اجزای مزبور توسط سازمان تولیدکننده کالا یا خدمت، امکان پذیر باشد، آنگاه تصمیم به انجام آن هزینه­های زیادی را در پی خواهد داشت. به ویژه زمانی که محصول پیچیده و تهیه اجزای آن تخصص و مهارت­های زیادی را طلب نماید. هزینه­های تولید سازمان متنوع و تابعی از عواملی همچون مقیاس تولید، تأثیرات ناشی از یادگیری یا تجربه، مکان تولید و حقوق مالکیت تجارت همچون حق ثبت اختراعات می­باشد. این امر در خصوص ارائه کالا یا خدمات به بازار و تحویل به مصرف کننده نهایی، نیز صادق است. در بسیاری از موارد تولید کالا یا خدمت و مصرف کننده نهایی آن در دو مکان جغرافیایی دور از یکدیگر قرار دارند که این موضوع مستلزم عبور محصول از کانال­های متعدد و پیچیده عرضه می­باشد.

مدیریت کامل عرضه نیز چنانچه از طرف سازمان مربوط قابل انجام باشد، هزینه­های قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت. هزینه­های مبادله نیز متنوع و شامل هزینه­های مربوط به تنظیم، مدیریت و نظارت بر تعاملات بین بازارها می­باشد. در نتیجه به استناد دیدگاه تئوری هزینه های اقتصادی مبادله، جهت ایجاد کارایی و کاهش هزینه­ها سازمان­ها ناگزیر از ایجاد یکسری ارتباطات با یکدیگر هستند.سرمایه­گذاری­های مشترک و سازمان­های شبکه­ای از مصادیق تئوری هزینه­های اقتصادی مبادله می‌باشند . سرمایه­گذاری­های مشترک موجب صرفه­جویی در هزینه­های ناشی از رفتار فرصت طلبانه و هزینه­های نظارت بر فعالیت­های بین سازمانی می­گردد (اسبورن و بایگهن1990: 503). همچنین سرمایه­گذاری مشترک در راستای افزایش کارایی تولید، این فرصت را پدید می­آورد که فعالیت­های متعدد تولیدی، حسب زمینه تخصصی هر یک از اعضاء، به آن­ها واگذار شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:48 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0