<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی</span>
تاریخ انتشار:
20 ژوئن 2021
دسته بندی:

ترافيك شهري: در راستاي زندگي شهري و شهرنشيني، مشكلات و معضلات بسياري در محيط زندگي افراد به دليل ازدحام جمعيت و تراكم آن بوجود مي آيد. يكي از معضلات اصلي شهرهاي بزرگ، ترافيك شهري می باشد. ترافيك در لغت، پديده اي است ناشي از جا به جايي انسان، حيوان، كالا و وسائل اما در اصطلاح عاميانه مشكلات نقليه از نقطه اي به نقطه ديگر تردد و رفت و آمدي كه در اثر ازدياد عناصر جابه جا شونده مانند اتومبيل بوجود می آيد را ترافيك مي گويند.اخلاق ترافيك شهروندان ميزان تعهد و پايبندي افراد به قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از طرف رانندگان و شهروندان مي باشد. هر قدر سطح اين اخلاق بالاتر باشد، ميزان رعايت قوانين از طرف رانندگان نيز بيشتر مي شود و اين امر مي تواند كمك شاياني در كاهش حجم ترافيك شهري داشته باشد.

 بنابر تعاريفي كه ارائه گرديد، اخلاق شهروندي شامل ميزان تعهد و مسئوليتي است كه افراد در جامعه در قبال يكديگر دارند. جامعه شناسان معاصر از جمله پارسونز، ترنر، فالكس، كيميليكا و جانوسكي تعاريف مختلفي از شهروندي بيان نموده اند كه در ادامه به تشريح هر يك پرداخته مي شود.مفهوم شهروندي در نظريات پارسونز نيز به صورت تلويحي صورت بندي شده است. با بازخوانی نظريه هاي پارسونز مي توان دريافت كه جايگاه نظري شهروندي در نظريه هاي پارسونز را بايد در تئوري توسعة مدرنيتة او سراغ گرفت. شهروندي در معناي كامل كلمه، از نظر پارسونز نتيجة ظهور سرمايه داري مدرن يا پديد آمدن تغييرات در جامعة سنتي نظير شهري شدن، سكولار شدن و عقلانيت است، كه بستر مناسبي براي رشد آن فراهم آوردند. از ديد پارسونز شهروندي مدرن نيازمند يك عامل سياسي است كه ديگر با خاص گرايي هاي تولد، قدمت و جنسيت محدود و مقيد نشود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 48 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0