<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اختلالات خوردن</span>
تاریخ انتشار:
20 ژوئن 2021
دسته بندی:

اختلالات خوردن: اختلالات خوردن از جمله اختلالات روانی رایج در دهه های اخیر می باشد(روجا و همکاران، 2003) و یکی از رخدادهای تهدید آمیز زندگی با میزان مرگ و میر بالا و در بعضی موارد بیش از 15 درصد است که شامل مرگ هایی مثل بی نظمی بدن، خونریزی معده، و خودکشی می­باشد. اختلالات خوردن با رفتارها و افکار خطرناک کنترل وزن مشخص می­شوند. همچنین نغییرات رفتار مربوط به خوردن و وزن منجر به مشکلات جسمی و روانی – اجتماعی می شود(ویسلبرگ و همکاران،2011).اختلالات تغذیه و خوردن با اختلال مداوم در خوردن و رفتار مرتبط با خوردن مشخص می­شوند که به تغییر مصرف یا جذب غذا منجر می­شوند و سلامت جسمی و عملکرد روانی – اجتماعی را مختل می­کنند. طبقه های تشخیصی این اختلال شامل هرزه خواری، اختلال نشخوار، اختلال مصرف غذای دوری جو/محدود کننده، بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی و اختلال پرخوری می باشد(سید محمدی،1393).

 هرزه خواری:ویژگی اصلی هرزه خواری خوردن مواد غیر مغذی و غیر غذایی به صورت مداوم طی مدت حداقل 1 ماه است، که به قدر کافی شدید هست که توجه بالینی را موجه سازد. موادی که مصرف می­شوند بسته به سن و موجود بودن فرق می­کنند.خوردن مواد غیر مغذی و غیر غذایی باید از لحاظ رشدی نامناسب باشد و بخشی از شیوه ای نباشد که از لحاظ فرهنگی تایید شده یا از لحاظ اجتماعی بهنجار محسوب شده باشد. ملاک سنی که برای این اختلال در نظر گرفته شده است حداقل 2 سال سن است تا به دهان بردن چیزها توسط کودکان که از لحاظ رشدی طبیعی است و به فرو دادن منجر می­شود کنار گذاشته شود(سید محمدی،1393).شیوع این اختلال مشخص نیست و به نظر می رسد در بین افرادی که ناتوانی عقلانی دارند شیوع این اختلال با توجه به شدت بیماری افزایش می یابد.هرزه خواری در کودکی، نوجوانی یا بزرگسالی روی می­دهد با این حال شروع در کودکی بیش از همه است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  35صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0