<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  ابرازگری هیجانی و اعتیاد به اینترنت</span>
تاریخ انتشار:
29 ژانویه 2022
دسته بندی:

ابرازگری هیجانی و اعتیاد به اینترنت : شیوع اعتیاد اینترنتی معلوم نیست، زیرا از پرسش نامه ها، ملاک ها و آستانه‌های مختلفی استفاده شده است ، اما به نظر میرسد که در کشورهای اسیایی و در نوجوانان پسر 12 تا 20 ساله از همه بالاتر است. شیوع نقطه‌ای در نوجوانان 15 تا 19 ساله در یک تحقیق آسیایی با استفاده از آستانه پنج ملاک، 4/8 درصد در پسرها و 5/4 درصد دردخترها بود. (انجمن روانپزشکی آمریکا، 2015، سید محمدی، 1393)محققان بر اين باورند كه امروزه موضوع شيوع اعتياد به اينترنت در جوانان، می‌تواند به منزله بحراني جدي در زندگي فردي و اجتماعي آنان مورد بحث قرار گيرد( علوی و اسلامی 2010).در ایران آمار کاربران اینترنت افزایش روز افزون داشته است ، به طوری که برپایه گزارش وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات ، تنها در چند سال اخیر شمار کاربران اینترنت در کشور بیست و پنج برابر شده است (علوی و همکاران ،1389)معمولا کاربران وابسته 40 تا80 ساعت از اینترنت استفاده می‌کنند حتی در مواردی وجود دارد که یک جلسه 20 ساعت طول میکشد. در برخی زمینه یابی‌های مشخص 53 درصد افراد وابسته به اینترنت در اثر استفاده افراطی از اینترنت روابط نامزدی و والدین و دوستی شان مختل شده

و به مرور زمان به جای ارتیاط با افراد زندگی واقعی شان به اوقات تنهایی در جلوی کامپیوتر افزوده اند(یانگ، 1999 )كيسلرو بسيلر2002) معتقدند اين موضوع كه آيا اينترنت تأثير اجتماعي مثبت و يا منفي دارد، به چگونگي بهره گيري از اينترنت و آنچه را كه افراد از دست می‌دهند تا به اينترنت بپردازند بستگي دارد، ايشان معتقدند كه آساني ارتباط هاي اينترنتي، افراد را وا می‌دارد تا زمان بيشتري را به تنهايي بگذرانند؛ به صورت آن لاين با غريبه ها صحبت كنند و ارتباط سطحي برقرار سازند و اين كارها را به قيمت از دست دادن گفت وگوهاي رو در رو و ارتباط هاي فاميلي و دوستانه انجام دهند.به گزارش بولتن نیوز به نقل از بازار خبرجمعیت فعلی دنیا رقمی بالغ بر 1/7 میلیارد نفر برآورد می‌شود که طبق آمار سازمان بین المللی ارتباطات در حاضر 39 درصد از آنها به اینترنت دسترسی دارند. 77 درصد آمار کاربران اینترنت در کشورهاي پیشرفته حضور دارند. اروپا با 75 درصد کاربران بیشترین تعداد را در اختیار دارد. طبیعی است کشورهایی که جمعیت بیشتري دارند، از شانس توزیع آمار بیشتري نیز برخوردارند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 47صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0