<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری آمیخته بازاریابی شرکت پرهیز کالا مهر</span>
تاریخ انتشار:
22 مارس 2022
دسته بندی:

بازاریابی : بسیاری از مردم در تعریف بازاریابی آن را پیشبرد فروش و تبلیغات تلقی می­کنند. آن­ها استدلال می­کنند که شرکت­ها همواره به دنبال فروش چیزی به مشتریان هستند. آن­ها هنگامی که می­شنوند فروش تنها بخش کوچکی از وظایف بازاریابی را تشکیل می­دهد، تعجب می­کنند. اما در واقع، حتی اگر هدف نهایی فروش باشد، وظایف دیگری نیز وجود دارند که موجب تحقق و توسعه فروش می­شوند. این وظایف دیگر را می­توان به صورت تشخیص نیازهای مشتریان، تولید کالاهای مرغوب، و قیمت­گذاری عنوان نمود. تاکنون تعاریف زیادی از بازاریابی ارائه شده است. انجمن بازاریابی آمریکا، بازاریابی را این چنین تعریف نموده است: بازاریابی فرایند برنامه­ریزی و تحقق ایده قیمت­گذاری، تبلیغات و توزیع کالا، خدمت و یا عقاید و اندیشه­ها است به نحوی که مبادله­ای ایجاد نماید که اهداف فردی و سازمانی توسط این مبادله ارضا می­شود (مسرور، 1386 : 71).پیتر دراکر پدر مدیریت نوین در مورد بازاریابی می­گوید که هدف بازاریابی افزایش فروش با تکیه بر آگاهی و شناخت مشتری است تا کالا یا خدمت ارائه شده با نیازهای مشتری همخوانی داشته باشد. البته این بدان معنا نیست که فروش و تلاش­های پیشبردی فاقد اهمیت و اعتبار است، بلکه مقصود این است که این دو بخش، وظایف بازاریابی را تشکیل می­دهند.

بازاریابی به عنوان یک فرآیند مدیریتی – اجتماعی تعریف می­شود که افراد و گروه­های اجتماعی از طریق تولید و مبادله کالا به تأمین نیازها و خاوسته­های خود اقدام می­نمایند. برای روشن شدن تعریف بازایابی لازم است که مفاهیم اساسی آن مانند نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار مشخص گردد. در واقع، یک زنجیره مفهومی ما را از نیاز به بازار و از آن­جا به بازاریابی پیوند می­دهد.تصور عموم از بازاریابی تلاش برای یافتن مشتری بیشتر است. هر سازمان مشتریان مشخصی برای کالاهای تولیدی خود دارد. یک شرکت ممکن است در یک برهه زمانی خاص با کمبود تقاضا، تقاضای ناکافی یا تقاضای بیش از حد برای محصولات خود روبه­رو گردد. وظیفه مدیریت بازاریابی این است که راهکارهای مناسبی برای برخورد با این شرایط پیشنهاد نماید. مدیریت بازاریابی نه تنها جستجو برای تقاضای بیشتر بلکه تغییر و حتی در مواردی کاهش تقاضا را نیز شامل می­شود. مدیریت بازاریابی می­کوشد، میزان زمان و ماهیت تقاضا را با توجه به مقتضیات محیطی تغییر دهد. به بیان دیگر، مدیریت بازاریابی، مهار تقاضاست. بنابراین، مدیریت بازاریابی عبارت از تجزیه و تحلیل، برنامه­ریزی، اجرا و مهار برنامه­هایی است که برای نیل به اهداف سازمانی تهیه و تدوین می­گردند. هدف از این برنامه­ها ایجاد و حفظ مبادلات است. به این ترتیب، مدیران بازاریابی شامل مدیران فروش، فروشندگان، مدیران تبلیغات، محققین بازاریابی، مدیران محصولات و مدیران امور قیمت­گذاری می­باشند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 26 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0