<span itemprop="name">ادبیات ومبانی نظری صمیمیت</span>
تاریخ انتشار:
7 آوریل 2021
دسته بندی:

صمیمیت:صمیمیت فرایندی پویا ست به نظر هات فیلد (1988)صمیمیت فرایندی است که در ان افراد تلاش می کنند تا به یکدیگر نزدیک شوند و شباهت ها و تفاوتها خود در احساسات ،افکار و رفتار ها را کشف کنند . به عقیده استرنبرگ (1987)صمیمیت شامل احساس نزدیکی ،تعلق و تماس با دیگران است .اسکنارچ 1991)صمیمیت را فرایند در تماس بودن ،درک خود و افشای خود در حضور همسر مفهوم سازی می کند .اسچافرو اولسون (1981)صمیمیت را فرایند و تجربه ای می دانند که حاصل آن ابراز مسائل صمیمانه و در میان گذاشتن تجارب دوستانه است (هلرووود).

صمیمیت نزدیک شدن ،تشابه و روابط شخصی عاشقانه و هیجانی با شخص دیگر است و لازمه آن شناخت. درک عمیق از فرد دیگر وبیان افکار و احساسات با یکدیگر است . صمیمیت یک فرایند دو جانبه است . محوراین فرایند ،شناخت ،درک،پذیرش ،همدلی با احساسات فرد دیگر و قدر دانی وپذیرش دیدگاه فرد دیگر است . صمیمیت یک نیاز اساسی و واقعی انسان است ،و یک تمایل یا آرزو نیست (با گاروزی).صمیمیت عبارت است از رابطه ی نزدیک ،خودمانی و محبت آمیز یا رابطه عاشقانه و شخصی با فرد دیگری که مستلزم داشتن اطلاعات بسیار جزئی وشناخت عمیق وی است ،به علاوه ابراز افکار و احساسات شخصی است که نشانه خود مانی بودن ان است (لغت نامه رندم هاوس ،نقل از با گاروزی ،1387،ترجمه رضا زاده و تهرانی ).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:16 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0