<span itemprop="name">ادبیات ومبانی نظری توسعه فرهنگی</span>
تاریخ انتشار:
7 آوریل 2021
دسته بندی:

فرهنگ:واژه فرهنگ را در زبان هاي اروپايي(انگليسي،فرانسوي،آلماني)  Culture,culture,kulturمي گويند كه از واژه CULTUREبر‌مي‌آيد،ريشه لاتين COLERE اين واژه طيف معنايي گسترده اي داشته است. مسكن گزيدن،كشت كردن،حراست كردن،پرستش كردن (پهلوان،1382).فرهنگ را مي توان رفتار ويژه نوع بشر ناميد كه، همراه با ابزار مادي جزءلاينفك رفتار شناخته مي شود(صالحي  اميري،1386). تعاريف گوناگوني از فرهنگ ارائه شده كه اين گستردگي به دليل تعاريف كلي و جزئي ارائه شده از فرهنگ مي باشد.

گيدنزفرهنگ را (ارزش هايي كه اعضاي يك گروه معين دارند،هنجارهايي كه از آن پيروی مي کنند،كالاهاي مادي كه توليد مي كنند )تعريف نموده (گيدنز،1376) برويس كوئن معتقد است فرهنگ رامي‌توان مجموعه ويژگي هاي رفتاري عقيدتي اكتسابي اعضاي يك جامعه خاص تعريف كرد (راد،1381). اما شايد بتوان گفت جامع ترين تعريف از فرهنگ متعلق به تايلور است كه مي گويد:فرهنگ مجموعه پيچيده اي است كه معرف،معتقدات،هنرها،صنايع،تكنيك ها،اخلاق، قوانين،سنن و بالاخره تمام عادات و رفتارها و ضوابطي است كه انسان به عنوان عضو يك جامعه آن را از جامعه خود فرا مي گيرد و در قبال آن جامعه تعهداتي به عهده دارد(نخعي، 1387).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:76صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0