<span itemprop="name">آشنایی با مدیریت استراتژیک منابع انسانی</span>

آشنایی با مدیریت استراتژیک منابع انسانی: این متغیر در دهه 1980 و با مطرح شدن دو الگوي دانشگاه هاروارد كه مديريت منابع انساني را با استراتژی، يكپارچه مي ساخت  يعني مدل سازگار و چارچوب  هاروارد معروف شد و توجه همگان را به خود جلب كند. مدل سازگار توسط فامبران و همكاران(1984) معرفي شد كه اولين فردي است كه مديريت استراتژيك منابع انساني را مطرح ساخت. به عقيده وي براي اينكه سازمان به نحو اثربخش فعاليت كند به سه عامل نياز دارد كه عبارتند از : 1- ماموریت و استراتژی؛ 2- استراتژی سازمانی؛ 3- مدیریت منابع انسانی(جاین، 2015).

مديريت استراتژيك منابع انساني ويژگي هاي خاصي دارد كه از آن جمله مي توان به انسجام داخلي با سياست هاي پرسنلي و انسجام خارجي با استراتژي كل، مسئوليت مديران صف براي اجراي سياست هاي منابع انساني، روابط كاري فردي به جاي جمعي، تأكيد بر تعهد و نوآوري، و نقش مديران به عنوان  راهنما ، توانمند و تسهیل کننده را نام برد. هندری و پتیگرو(1986) موارد زیر را به ویژگی های فوق اضافه کرده اند: استفاده از برنامه ريزي، رويكردي يكپارچه به طراحي و مديريت سيستم هاي پرسنلي مبتني بر استراتژي و سياست هاي استخدامي و پرسنلي، اغلب داشتن يک فلسفة به عنوان مبناي كار، ايجاد هماهنگي ميان فعاليت ها و خط مشي هاي مديريت منابع انساني با استراتژي، به کارکنان شرکت به دید  « منبع استراتژیک» جهت کسب مزیت رقابتی(گلابچی، 1393).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  34صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0