<span itemprop="name">پروتکل درمانگری پردازش شناختی ریسک و همکاران</span>

درمانگری پردازش شناختی(CPT): ریسک و اشنایک در سال 1992 درمان پردازش شناختی(CPT) را که ترکیبی از مواجهه طولانی و بازسازی شناختی است، برای اولین بار در زنان مبتلابه اختلال استرس پس از سانحه ناشی از تجاوز جنسی به‌طور موقعیت آمیزی به کاربردند. درمان شناختی نوعی از رویکردهای متعلق به روان­ درمانی است که شامل شیوه‌های شناختی، غالبان همراه با فنون رفتاری، جهت اصلاح شناخت­ های غیر انطباقی(ازجمله افکار، باورها و تصورات) یعنی عوامل نگهدارنده یا تداوم‌بخش اختلالات روانی به کار می‌رود. ردیابی رویکردهای شناخت درمانی ریشه‌اش در کارهای آرون تِمکین بک خواهد بود(هانراهان، فیلد، جونز و دیوی، 2013).

در شناخت درمانی از طریق فرایندی که تشریک‌مساعی یا تجربه‌گرایی مشارکتی خوانده می‌شود، ارزیابی از مفروضات تحریف‌شده بیماران انجام می‌پذیرد. سپس آن‌ها ترغیب می‌شوند تا نظام یاورهایشان را اصلاح کنند که به کاهش آشفتگی‌های روانی منجر می‌شود. یک جنبه مثبت و مهم شناخت درمانی هدف قرار دادن همه ابعاد آسیب‌شناسی روانی است، ترکیب فنون بازسازی شناختی و تجربیات رفتاری می‌تواند در اصلاح افکار ناکارآمد و رفتارهای آسیب‌رسان به کار رود. هدف نهایی شناخت درمانی به‌طورکلی حذف یا تنظیم هیجانات منفی چون ترس، غمگینی، خشم و استرس نیست، بلکه هدف بر آموزش توانایی‌های بیماران برای فراهم آوردن ارزیابی‌های واقع‌گرایانه‌تر و دقیق‌تر برای خودشان از موقعیت‌هایی است که با آن‌ها مواجهه می‌شوند(هافمن، اسموندسن و بک، 2013).

مشخصات

پروتکل درمانگری پردازش شناختی: این روش درمانی، ترکیبی از مواجهه طولانی و بازسازی شناختی است و از رویکردهای درمانی مشتق از شناخت درمانی است که متمرکز بر آسیب روانی(تروما) می باشد. درمانگری پردازش شناختی(CPT) ویرایش نظامی(رِسیک، مانسن و چارد، 2014) می باشد. این پروتکل درمانی در رساله دکتری امیرپور(1394) مورد استفاده قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0