کنگره تازه های نوروماسکولار ایران

کنگره تازه های نوروماسکولار ایران

در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ تا ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ توسط انجمن نوروماسکولار ایران در شهر تهران برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

حوزه های تحت پوشش: بیولوژی مولکولی، بیولوژی سلولی و ژنتیک
برگزار کننده: انجمن نوروماسکولار ایران
شهر برگزاری: تهران

کنگره تازه های نوروماسکولار ایران

بیماری های نوروماسکولار شامل طیف گسترده ای از بیماری های ارثی و اکتسابی است. بیماری عصبی عضلانی یا بیماری عصب و عضله و یا بیماری نوروماسکولار همان طور که از نام آن مشخص است شامل اختلالات رشته های عصبی و عضلات بدن می باشد. بیماری عصبی عضلانی بر اساس مکانیسم بروز بیماری، سن بروز، نوع وراثت و سیر پیشرفت بیماری به چند نوع تقسیم می شود:

۱- بیماری عضلانی یا میوپاتی،

۲- بیماری رشته های عصبی یا نوروپاتی،

۳- بیماری محل اتصال عصب و عضله. یا نوروماسکولار.

در کشور ما به علت نرخ بالای ازدواج فامیلی انواع ارثی بیماری های نوروماسکولار شایع بوده که تشخیص ژنتیک این بیماری ها از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از نکات مهم در کنگره تازه های نوروماسکولار تشخیص و پیشگیری ژنتیک بیماری های نوروماسکولار می باشد.

امروزه سلول درمانی و ژن درمانی به عنوان جدیدترین درمان بیماری عصبی عضلانی مطرح می باشند. تحقیقات زیادی درباره میزان تأثیر سلول درمانی در بیماری عصبی عضلانی انجام شده است.

از مدت ها قبل به سلول درمانی در بیماری عصبی عضلانی به عنوان یک درمان طولانی مدت توجه شده است. استفاده از سلول های بنیادی در بیماری هایی که درمان دیگری وجود ندارد، به کار می رود و سلول های بنیادی با قابلیت خاص خود می توانند جایگزین سلول های حاوی پروتئین های ناقص بیمار شوند.

در کنگره تازه های نوروماسکولار با دعوت از دانشمندان صاحب نظر نوروماسکولار سعی می شود از تازه های درمانی بیماری های نورماسکولار اطلاع حاصل شود و دانشجویان و استادان رشته های مختلف بالینی و علوم پایه با بحث درباره این بیماری ها زمینه های مناسبی برای پژوهش ها ی بنیادی کاربردی آینده پیدا نمایند.

محورهای کنگره:

  1. معرفی تازه های تشخیص ژنتیک بیماری های نوروماسکولار

  2. معرفی تازه های درمانی بیماری های نوروماسکولار

  3. آشنایی با تازه های سلول درمانی در بیماری های عصبی عضلانی (نوروماسکولار)

  4. آشنایی با تازه های ژن درمانی در بیماری های عصبی عضلانی (نوروماسکولار)

  5. روش های پیشگیری ژنتیک در بیماری های نوروماسکولار

  6. معرفی بیماران جالب نوروماسکولار

منبع:سایت سیویلیکا

7 خرداد 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0