کاهش ۵۰ درصدی سهمیه فرصت مطالعاتی دکتری/ وزارت علوم به ما ارز نیمایی نداد

کاهش ۵۰ درصدی سهمیه فرصت مطالعاتی دکتری/ وزارت علوم به ما ارز نیمایی نداد

رئیس دانشگاه تهران گفت: متاسفانه وزارت علوم برای فرصت مطالعاتی دوره دکتری ارز نیمایی اختصاص نداد.

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سهیمه فرصت مطالعاتی دوره دکتری، اظهار کرد: ما ۲ روش برای ارائه سهمیه فرصت مطالعاتی به دانشجویان دکتری داریم؛ در روش نخست وزارت علوم با دادن   ارز نیمایی به دانشجویان سهمیه می‌دهد و در روش دیگر دانشگاه تهران با استفاده از منابع مالی به دانشجویان سهمیه فرصت مطالعاتی می‌دهد.

نیلی احمدآبادی بیان کرد: متاسفانه برای سهمیه فرصت مطالعاتی دوره دکتری ارز نیمایی تخصیص داده نشد که این اتفاق خوبی نیست، همچنین سهیمه‌ای که وزارت علوم به ما داده است کمتر از نصف سهمیه سال گذشته است، در این شرایط حتما باید دانشجو بپذیریم زیرا حضور دانشجو به توسعه علم کمک می‌کند و ارتباطات بین اللملی را گسترش می‌دهد.

مشکلات کشور از ظرفیت دانشگاه‌ها کمتر است

رئیس دانشگاه تهران یادآوری کرد: از اینکه دانشگاه‌ها به مشکلات کشور بپردازند حمایت می‌کنیم؛ مشکلات موجود در کشور از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل مشکلات بسیار کمتر است، قبول داریم از ظرفیت موجود در دانشگاه‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود، اما اگر تلاش کنیم می‌توانیم این بهره‌وری را تقویت کنیم و ارتقا دهیم.

منبع: خبر نگاران جوان

17 خرداد 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0