پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه

پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۷ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۷ توسط معاونت توسعه فناوری رسانه سازمان صدا و سیما و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

حوزه های تحت پوشش: علوم کامپیوتر ، سیستم های اطلاعاتی ، مهندسی رسانه
برگزار کننده: معاونت توسعه فناوری رسانه سازمان صدا و سیما
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا
شهر برگزاری: تهران

بی تردید آبان ماه امسال موسم تجلی توانمندی و عزم و اراده‌ی متخصصان فنی رسانه ملی در نمایش هرچه با شکوه‌تر فعل ما می توانیم و با شعار ” توانمندی ایرانی، رسانه ی جهانی ” در پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه خواهد بود. پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه در روزهای 28 تا 30 آبان ماه 1397 در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما و با حضور مدیران و کارشناسان حوزه فنی برگزار خواهد شد. معاونت توسعه و فناوری رسانه که برگزاری 14 اجلاس پیشین را در تجربه کاری خود به ثبت رسانده است بر آن است تا با برگزاری موفق اجلاسی دیگر گامی در راه نمایش استعدادهای فنی همکاران در سراسر کشور برداشته و در راه بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های رسانه ای کشور تلاش دوچندان نماید.

 

 

اهداف و محورهای اصلی:

امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌ های سازمان صدا و سیما، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی صنعت رسانه مخصوصا در فناوری های نوین می‌باشد. برای آنکه سرویس های جدید سازمانی قادر باشند بطور مؤثّر در ابعاد مختلف صنعت رسانه مشارکت داشته باشند، باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشارکت فعال و سازنده‌‌ را بیاموزند. تحقّق این امر مستلزم تعریف مجدد و نوینی از نقش و کارکرد هوشمند سازی در فرآیندهای رسانه و فناوری های نوین می‌باشد. امروزه فرآیندهای رسانه ای به بستر فناوری های نوینی نیاز دارد که با بهره‌گیری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات‌، امکان یادگیری پیوسته را فراهم نموده و فرصت‌های جدیدی را در اختیار افراد برای تجربه‌ سازمانی در صنعت رسانه قرار ‌دهد، به گونه‌ای که این فناوری‌ نه تنها به عنوان ابزار، بلکه در قالب زیرساختِ هوشمندساز و توانمند‌ساز برای ارتقای سطح خدمات رسانی حرفه‌ای رسانه به مخاطبان عمل نماید.

بکارگیری گسترده‌ی فاوا در فرآیندهای هوشمند رسانه ای، همزمان با تحوّل در صنعت رسانه درجهان، زمینه‌‌ شکل‌گیری سازمانی هوشمند را برای صدا و سیما با خدمات گسترده و جدید فراهم آورده است که از جمله نیازمندی‌های کلیدی جامعه دانش‌بنیان ایران است. در چنین سازمانی، فرایندهای یاددهی و یادگیری تقویت شده و محیط تعاملی یکپارچه برای ارتقای فناوری های نوین رسانه ای و مهارت‌های کلیدی زیرساخت های ارتباطی، مراکز داده و اتوماسیون صدا و تصویر با تکیه بر فعالیت‌های گروهی و هوشمند، در عصر دانایی محور فراهم می‌شود.

معاونت توسعه و فناوری رسانه بر اساس ماموریت محوله بر اساس استفاده از فناوریهای نوین به منظور هوشمندسازی فرآیندهای جاری و آتی و با توجه به تغییرات سریع فناوری و به منظور ایجاد زیرساختهای هوشمند تجمیع، توزیع و تحلیل  و با رویکرد استفاده از ظرفیتهای داخلی در سطح مهندسان سازمانی و شرکتهای ایرانی و موسسات بین المللی، اقدام به برگزاری پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه با شعار توانمندی ایرانی ،رسانه جهانی  در تاریخ 28 تا 30  آبان ماه در سالن همایشهای سازمان صدا وسیما نموده است.

در این راستا، نشستهای تخصصی با حضور صاحبنظران عرصه داخلی و بین المللی برگزار خواهد گردید و فناوریهای نوین صنعت رسانه و توانمندیهای شرکتهای داخلی و خارجی در حوزه های متنوع فناوری رسانه در نمایشگاهی که به این منظور در نظر گرفته شده است، ارائه می گردد.

هم چنین به پاس ارج گذاشتن به تلاش مهندسان حوزه فنی رسانه، طرحهای اجرا شده و ایده های  برتر رونمایی خواهد شد و بر اساس رای کمیته ارزیابی حوزه فنی، متولیان و همکاران برتر تهران و مراکز برگزیده سازمان صدا و سیما مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به منظور استفاده از ظرفیتهای علمی نیز، این معاونت اقدام به فراخوان مقاله در راستای محورهای اصلی اجلاس نموده است.

دست اندرکاران این اجلاس امیدوارند، با استفاده از تمامی ظرفیتهای ایجاد شده در این اجلاس، روند توسعه و گسترش زیرساختها و فرآیندهای هوشمند سازمان صدا و سیما با استفاده از فناوریهای نوین تسریع گردد و به اعتلای جایگاه رسانه ملی منجر گردد.

محور های اصلی این اجلاس عبارتند از :

محور اول: 

1-فناوری تولید محتوا و سرویس های محتوا محور

2-زیرساخت های نوین توزیع و انتشار محتوا

3-کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت رسانه

4-مراکز داده و زیرساخت های ابری امن

5-معماری رسانه های آینده

محور دوم:

1-فرادیو و تلویزیون دیجیتال:پخش زمینی ،ماهواره ای و زیرساخت های مبتنی بر باند وسیع

2-G5:کاربردها و کارکردهای رسانه

3-تبلیغات هدفمند در صنعت برودکست (TA)

4-تلویزیون ترکیبی باند وسیع و برودکست (Hbbtv)

5-تولید،توزیع و انتشار محتوای UHD

6-رسانه اجتماعی در صنعت رسانه

7-ابزارهای تحلیل مخاطب و محتوا

8-کیفیت سرویس (Qo5)

9-اینترنت اشیا:کاربردها و کارکردهای رسانه

10-تولید،توزیع و انتشار صدای نسل بعد (NGA)

11-تولید و مدیریت دارایی های محتوایی در فضای ابری

منبع:سایت سیویلیکا

16 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0