هدف طرح آمایش سرزمینی، کیفی‌سازی و ارتقای کیفیت است

هدف طرح آمایش سرزمینی، کیفی‌سازی و ارتقای کیفیت است

دکتر حسین سیمایی صراف، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز (چهارشنبه) در بازدید از دانشگاه فسا و در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه گفت: طرح آمایش سرزمینی، یک برنامه کشوری است و هدفش کیفی‌سازی و ارتقای کیفیت است

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه فسا، دکتر سیمایی صراف در این نشست که با حضور نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا، هیات رییسه دانشگاه فسا و دیگر مسئولان شهرستان در تالار شیخ روزبهان دانشگاه فسا برگزارشد، اظهار داشت: بر اساس این طرح، دانشگاه‌های دولتی که دارای ظرفیت و امکانات مناسب هستند باید حفظ شوند و ارتقاء یابند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، خود دانشگاه فسا را دانشگاهی معتبر در شرق فارس دانست و افزود: دانشگاه معتبری همچون فسا با ۶۰ عضو هیات علمی، ۱۲۰۰ دانشجو و با فعالیت‌ها و ظرفیتهای بالای علمی و پژوهشی، قابل انحلال و ادغام نیست.
دکتر اژدری رئیس دانشگاه فسا نیز بر ماموریت فرهنگی دانشگاه و لزوم برقراری ارتباط با جامعه تاکید کرد و خواستار آن شد که اعضای هیات علمی با تشکیل کمیته‌های تخصصی در جهت حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تلاش کنند و نتایج پژوهش‌ها را به نهادهای ذیربط اطلاع دهند.
در ادامه حضرت حجه الاسلام والمسلمین جمالی زاده امام جمعه فسا ضمن تشریح و تبیین جایگاه و نقش علم و دانشگاه گفت: وجود دانشگاه در شهرستان، موجب برکات فرهنگی و مادی و عمرانی می‌شود.
وی تصریح کرد: شهرستان فسا سابقه علمی درخشانی در طول تاریخ دارد و نیز موقعیت این شهرستان در سطح استان دارای جایگاه ویژه‌ای است. همچنین این شهرستان در انقلاب اسلامی، نظام و جنگ تحمیلی تقش بسزایی داشته است.
امام جمعه فسا ضمن حمایت از اجرای طرح آمایش سرزمینی بیان داشت: اگر این طرح عادلانه اجرا شود، موجب رضایت‌مندی دانشجویان، استادان و مردم فسا می‌شود؛ موجبات پیشرفت پژوهشی در دانشگاه فسا که ظرفیت بسیار بالایی دارد، را فراهم خواهد کرد و دانشگاه فسا به عنوان یک قطب دانشگاهی خواهد درخشید.
در ادامه دکتر جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی مبنای گرفتاری‌های جامعه امروز را عدم استفاده از علم و کار علمی دانست.
وی افزود: امروز باید به شعار اول انقلاب برگردیم و آن شعار این ست که ما باید در اختیار انقلاب باشیم و با توجه به شرایط ویژه و حساس جامعه امروز، بایستی هر کس در جایگاه خودش مسئولیت‌پذیر باشد و مسئولیت‌پذیری را ترویج دهد.
دکتر جمالی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای دانشگاه فسا ابراز امیدواری کرد که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، زمینه دیدار و حضور وزیر علوم در دانشگاه فسا نیز فراهم شود.
در پایان این نشست دکتر سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از فضاها، امکانات، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه فسا بازدید کرد.
ل.م ۵۴/

منبع:سایت وزارت علوم / تحقیقات و فناوری

24 اسفند 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0