نماینده هیات عالی گزینش در هیات مرکزی گزینش وزارت علوم معرفی شد

با حضور دبیر هیات عالی گزینش کشور؛

نماینده هیات عالی گزینش در هیات مرکزی گزینش وزارت علوم معرفی شد

آیین معارفه رضا ابوالحسنی، نماینده هیات عالی گزینش در هیات مرکزی گزینش وزارت علوم با حضور اسدالله وطنی دبیر هیات عالی گزینش کشور و دکتر نظرپور معاون اداری ،مالی و مدیریت منابع وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این آیین دکتر نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و دبیر هیات مرکزی گزینش کارکنان این وزارت، گزینش را از جمله موارد شمول حق الناس دانست که اگر به درستی صورت نگیرد حقوق متقاضیان یا دستگاه های اجرایی صدمه خواهد دید.

وی با قدردانی از حجت الاسلام و المسلمین دکتر عربی، نماینده سابق هیات عالی گزینش کشور در وزارت علوم، ابراز امید واری کرد با حضور رضا ابوالحسنی روند امور گزینش وزارت علوم و دانشگاه ها به خوبی تداوم یابد و شاهد برکات و اثرات خوب آن برای آموزش عالی باشیم.

اسدالله وطنی دبیر هیات عالی گزینش کشور نیز با اعلام رضایت از اقدامات هیات مرکزی گزینش وزارت علوم گفت: تاکید هیات عالی گزینش، رعایت قوانین است و این امیدوارم با حضور رضا ابوالحسنی که از قضات با تجربه کشور هستند، هیات مرکزی گزینش وزارت علوم با هماهنگی و فعالیت بیشتر به اقدامات خود تداوم دهد.

در بخش پایانی این آیین، حکم انتصاب رضا ابوالحسنی نماینده هیات عالی گزینش در هیات مرکزی گزینش وزارت علوم توسط دبیر هیات عالی گزینش کشور به وی اعطا شد.

هیات عالی گزینش توسط رئیس جمهور و طبق ضوابط موجود تشکیل می‌گردد و از جمله وظایف آن ایجاد هیأت مرکزی گزینش در دستگاه‌های اجرایی، تعیین سیاست‌ها، خط مشی‌ها و ضوابط گزینش و همچنین بررسی و احراز صلاحیت اعضا و هیأت‌ها و هسته‌های گزینش و نظارت بر حسن اجرای مقررات است.

دبیرخانه این هیأت در نهاد ریاست جمهوری مستقر می‌باشد و زیر نظر دبیر هیأت عالی گزینش اداره می‌شود و دبیر، مسئول اجرای مقررات و تصمیمات هیأت عالی است.

هیأت‌های مرکزی گزینش نیز مسئول نظارت و هماهنگی در اجرای قانون گزینش و مقررات مربوطه در دستگاه‌های مشمول قانون می‌باشند و از جمله وظایف آنها تجدید نظر در مرحله دوم، ایجاد هسته‌های گزینش، بررسی، انتخاب و معرفی اعضا هسته‌ها و… است.

امور اجرایی هیأت مرکزی توسط دبیرخانه این هیأت که دارای یک مسئول مستقر در حوزه ستادی دستگاه می‌باشد، انجام می‌پذیرد.

م.ع ۶۰/ ر.ب ۴۵

منبع:سایت وزارت علوم / تحقیقات و فناوری

22 ابان 1397

,,,

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0