نشاط ایجاد شده از سوی جشنواره‌ها و حرکت‌های علمی، نیاز دانشگاه‌هاست

نشاط ایجاد شده از سوی جشنواره‌ها و حرکت‌های علمی، نیاز دانشگاه‌هاست

رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین اختتامیه “جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران” گفت: دانشگاه به نشاط مثبت ایجاد شده از برگزاری جشنواره‌ها و حرکت‌های سالم علمی نیاز دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مجتبی صدیقی در این آیین که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه در عرصه دانشجویی انجمن‌های علمی همواره مورد حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند، اظهار داشت: در کنار کار آموزشی نشاطی که این چنین جشنواره ها و جریان ها ایجاد می کنند، نیاز دانشگاه‌ها است.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی سابقه طولانی دارد و تا کنون با موفقیت حرکت رو به جلو داشته است.
دکتر صدیقی تصریح کرد: در سال جاری اقدامات حوزه رباتیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزایش یافته و هشتمین جشنواره رباتیک با حضور تلفیقی دانشجو، دانش آموز و صنعت برگزار شد که گامی رو به جلو و در راستای پیشرفت روز افزون این حوزه است.
وی افزود: توجه به علم رباتیک مهم بوده زیرا تلفیقی از اکثر علوم مانند مدیریت، مهندسی برق و مکانیک است.
رئیس سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: اهدافی که در سال جاری پیش بینی شده برای تبدیل ایده ها به محصول و ایجاد کار آفرینی نتیجه بخش است. همچنین وزارت علوم نیز در کنار امور آموزشی از این جشنواره ها حمایت می کند.
وی عنوان کرد: تعداد دانشجویان و دانش آموزان شرکت‌کننده در جشنواره رباتیک باعث امیدواری و مطلوب است؛ چرا که شاهد فعالیت این نسل خلاق در بستر شرکت‌های دانش بنیان که مورد حمایت وزارت علوم است، می باشیم.
سروش صادق نژاد رئیس کمیته ملی رباتیک ایران نیز گفت: تمهیداتی ایجاد شده تا سال آینده لیگ ربات هاکی و نمایشی نیز به دیگر لیگ های رقابتی افزوده شود و دانشجویان و دانش آموزان توانایی رقابت در این لیگ ها را داشته باشند.
وی عنوان کرد: ۳۰۲ تیم در ۲۸ لیگ بخش دانشجوبی و دانش آموزی به رقابت پرداختند.
صادق نژاد در خصوص گروه های برتر این دوره از جشنواره اظهار کرد: ۲۱ تیم مقام نخست، ۱۶ تیم مقام دوم و ۱۵ تیم نیز به مقام سوم دست یافتند.
رئیس کمیته ملی رباتیک گفت: در طول برگزاری جشنواره ۱۰ سخنرانی توسط اساتید برتر دانشگاه های سطح یک در حوزه رباتیک در کارگاه های آموزشی انجام شد.
وی عنوان کرد: در سال آینده تیم ها می توانند در لیگ هاکی و ربات نمایشی شرکت کرده و برای مسابقات فیرا کره جنوبی آمادگی لازم را داشته باشند.
جکی بالتز رئیس فدراسیون جهانی فیرا نیز در این آیین گفت: برگزاری این مسابقات بدون تلاش و فعالیت یک کادر بزرگ غیر ممکن است در نتیجه از حامیان و برگزار کنندگان تشکر می‌کنم.
وی اظهار امیدواری کرد تا تمامی شرکت کنندگان را در مسابقات جهانی کره جنوبی با همین شور و اشتیاق شاهد باشد.
هشتمین جشنواره رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور ۳۳۷ تیم دانشجویی و دانش آموزی از ۱۵ کشور شامل روسیه، استرالیا، تایوان، چین، آلمان، کره جنوبی، برزیل، مکزیک، ایتالیا، کانادا، اندونزی، ترکیه، افغانستان و لیتوانی در لیگ های مختلف و اولین نمایشگاه صنعتی در حوزه رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون با حضور ۵۰ شرکت دانش بنیان و صنعتی با تقدیر از ۵۲ تیم برتر ایرانی و خارجی از کشورهای روسیه و تایوان همچنین با حضور رئیس فدراسیون جهانی فیرا و جمع کثیری از دانشجویان و دانش آموزان فعال در عرصه رباتیک و هوش مصنوعی به کار خود پایان داد.
ل.م ۵۴/ ع.ع ۵۷

منبع:سایت وزارت علوم/ تحقیقات و فناوری

17 اسفند 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0