نرم‌افزار سامانه وب‌سرویس تماس انبوه توسط محققان دانشگاه بجنورد طراحی و پیاده‌سازی شد

نرم‌افزار سامانه وب‌سرویس تماس انبوه توسط محققان دانشگاه بجنورد طراحی و پیاده‌سازی شد

طرح پژوهشی «مطالعه، طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار سامانه وب‌سرویس تماس انبوه» توسط محققان دانشکده فنی مهندسی دانشگاه بجنورد انجام و به‌عنوان یکی از طرح‌های برگزیده دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم معرفی گردید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، این طرح به‌منظور بهینه‌سازی سازوکار سامانه‌های تماس انبوه از طریق سرویس متمرکز هوشمند، با بهره‌گیری از یک گذرگاه و توجه به چند هدفه بودن مسئله مسیریابی (اتصال کلاینت به سرورهای مرکزی) پیاده‌سازی شده است.
این پروژه به‌عنوان هسته (موتور ارسال تماس) سامانه آوانک، اپراتور تماس صوتی اختصاص دارد؛ این سامانه که با آدرس اینترنتی Avanak.ir در دسترس هست، امکان ارسال تماس انبوه به مقاصد مختلف کشور را برای کاربران خود فراهم می‌سازد.
ازجمله کاربردهای وسیع سامانه تماس انبوه، می‌توان به امکان اطلاع‌رسانی، رأی‌گیری، تکمیل اطلاعات، یادآوری، ارسال رمز یک‌بارمصرف و سایر خدمات تلفن گویا اشاره کرد. این سامانه در مراکز استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، تهران، مازندران و اصفهان نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این مراکز به عنوان نقاط مبدأ ارسال تماس انتخاب‌شده و خدمات ارسال تماس انبوه از طریق این سامانه به مقصد شماره‌های سراسر کشور قابل‌استفاده است.
همچنین شرکت مخابرات ایران، سازمان صداوسیما، شهرداری مشهد، سازمان تأمین اجتماعی، شرکت ملی گاز و بانک ملی ایران نیز از خدمات این شبکه بهره‌مند شده‌اند.
طرح پژوهشی «مطالعه، طراحی و پیاده‌سازی گذرگاه سرویس متمرکز هوشمند مبتنی بر قوانین در سامانه تماس انبوه» به‌منظور بهینه‌سازی و گسترش دامنه تماس مشتریان، نیازمند بخش‌های تکمیلی است که با توجه به هزینه‌های پیاده‌سازی کارفرما، پس از پیاده‌سازی و اجرای فازهای طرح در بازه‌های زمانی نسبتاً طولانی (دو تا سه‌ساله) اقدام به توسعه مطالعات و بهینه‌سازی می‌کند.
م.ف ۷۷/ ل.م

منبع:سایت وزارت علوم / تحقیقات و فناوری

24 فروردین 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0