مشکلات جنسی در مردان کدامند ؟

مشکلات جنسی در مردان در طبقه بندی هاتن  عبارت‌اند از :

کاهش میل جنسی :کاهش میل جنسی درمردان یکی از مشکلات جنسی شایع است.و در غالب موارد باعث اختلال جنسی دیگر ناکنش و ری نعوظ می‌شود. وقتی کاهش میل جنسی یک مشکل اولیه باشد احتمال وجود یک عامل عضوی افزایش می یابد به کاهش میل جنسی ثانوی در مردان نیز همچون حاصل مشکلات رابطه‌ای بین زن و شوهر است، اگرچه افسردگی و بیماریهای جسمانی هم از علل شناخته‌شده هستند.

ناکنش وری نعوظ:ناکنش وری نعوظ (ناتوانی جنسی) : یعنی ناتوانی کامل یا دشواری نعوظ که در دو مرحله فرد را با مشکل مواجه می‌سازد : مرحلۀ تشکیل نعوظ و مرحلۀ تداوم نعوظ.ناکنش وری نعوظ از شایع ترین اختلالات جنسی مردان است میانگین سن مردانی که دچار ناتوانی جنسی می‌شوند بیش از میانگین سنی مردان است که از دیگر اختلالات جنسی رنج می برند . کنش وری نعوظ در برابر عوامل روان‌شناختی مخصوصاً (اضطراب، اختلالات هیجانی) و اثرات جانبی داروها به شدت آسیب پذیر است.ناکنش وری نعوظ اولیه مطلق نسبتاً نادر است و معمولاً اساس جسمانی دارد، حتی اگر تشکیل نعوظ ناقص امکان پذیر باشد.ناکنش وری نعوظ نخستین، اگر موقعیتی باشد، یعنی وضعیتی که تشکیل نعوظ در تنهایی امکان پذیر است اما در خصوص همسر مشکل، باید محض تلاش برای ادخال فرو نشیند، معمولاً اساس روان‌شناختی دارد.

 زود انزالی:تعریف دقیق این وضعیت بالینی به منزلۀ یک ناکنش وری جنسی، دشوار است. رسیدن به اوج لذت جنسی پیش از تکمیل فعالیت جنسی رضایتبخش برای زوجین و ارگاسم فوری از مشخصه های اصلی این اختلال است.اما معیار سرعت و فوریت چیست ؟مفاهیم «زمان» و «کنترل» ارادی یعنی به تاخیر انداختن انزال تا رسیدن شر یک جنسی به مرحله ارگاسم، بحث انگیز و مبهم هستند.میزان مداخله این شکل در فعالیت و لذت جنسی زوجین معیاری است مناسب.برای مثال، انزال پیوسته پیش از ادخال یا بلافاصله پس از ادخال قطعاً با اختلال زود انزال مطابقت می‌کند. در حالی که ارگاسم سریع، گهگاهی مشکل محسوب نمی‌شود، همانند ناکنش وری نعوظ، زود انزال می‌شوند، مطلق و یا موقعیتی و اولیه و یا ثانوی باشد.

دیر انزالی:ناتوانی در انزال و تجربۀ ارگاسم و به رغم تحریکات جنسی فراوان، مشخص کننده این اختلال نسبتاً نادر است .تکامل بالینی دیر انزال تشخیص داده شده است : دیر انزال کامل، در این حالت فرد در همه موقعیتها و آمیزش، استمناء و خواب، با مشکل مواجه می‌شود. دیر انزالی ناقص، در این وضعیت انزال ضمن آمیزش جنسی مختل می‌شود. در حالیکه در موقعیتهای دیگر بهنجار است. سخت انزال یا انزال دشوار، در این حالت انزال مستلزم تحریکات جنسی گسترده وار بسیار طولانی است.ناتوانی در انزال پس گستر (درون ریز) متمایز می‌شود چرا که در حالت دوم مشخص ارگاسم را تجربه می‌کند اما منی به درون مثانه می ریزد. این وضعیت معمولاً تحت تأثیر عوامل جسمانی مانند برداشتن پروستات، دیابت  و یا داروهای چون آرامبخش های قوی بوجود می‌آید.

 درد انزالی (انزال دردناک):انزال دردناک معمولاً تحت تأثیر عفونت مجرای ادرار، کیسه های منی غده پروستات، یا مثانه بوجود می‌آید. احساس سوزش در احلیل پس از انزال، نشانه اختصاصی این اختلال است. در مواردی مردان کاملاً سالم گزارش می دهند پس از انزال تماس ناحیه حشفه بسیار دردناک است. این درد به دلیل حساسیت پذیری بیش از حد حشفه پس از انزال است .انزال دردناک و درد پس از انزال رابا اسپاسم عضلات میانه و راهی به دلیل اضطراب مرد نسبت به انزال مرتبط می دانند.

ادخال دردناک:ادخال دردناک یا درد حین آمیزش در مردها بسیار نادر، است و معمولاً علت جسمانی دارد، مانند عفونت موضعی یا پارگی حشفه.

هراس جنسی:مردها به ندرت از تنفر نسبت به جنبه‌های خاص رفتار جنسی رنج می برند، هراس جنسی بیشتر به‌صورت جزء مهم از ناکنش وری دیگر ظاهر می‌شود. برای مثال، در ناکنش وری نعوظ تنفر جنسی نسبت به تحریک جنسی شدید شریک جنسی یا به لیزی مهبلی دیده شده است.

منبع

جلیلی راد ، سید احمد (1393 ) ، بررسی رابطه بین ارضا نیازهای بنیادین روان شناختی و خود شناسی انسجامی با رضایت زناشویی در فرهنگسان سبزوار ،پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره ، دانشگاه آزاد اسلامی قوچان

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0