مسير مستقيم و غیر مستقیم  از رضايتمندی نام و نشان تجاری  به اعتماد بر نام و نشان تجاری:

مسير مستقيم از رضايتمندی نام و نشان تجاری  به اعتماد بر نام و نشان تجاری:اندرسون و فورنل مفهوم رضايت را به اين صورت تعريف مي كنند: ارزيابي كلي و اساسي بر خريد، مصرف و تجربه مناسب. جانسون و اندر سون معتقدند كه رضايت كلي به وسيله ساختار كلي كه بر اساس انتظار قبلي بنا شده، تشخيص داده مي شود. مورمن و زالتمن اعتماد را به عنوان انتظار كلي تعريف مي كنند و اينكه چقدر فرد در آينده عملكردش را تغيير مي دهد. رضايتمندی از نام و نشان تجاری تاثير عميقي روي اعتماد بر نام و نشان تجاری مي گذارد كه موجب ايجاد ارتباط مطمئن بين خريدار و فروشنده   مي شود. بنابر اين رضايتمندی اثر مهمي بر اعتماد به وسيله افزايش اطمينان در قبال آنچه كه تعهد داده شده، دارد.گاهي اين رضايت مي تواند از طريق مسير غير مستقيم موجب اعتماد شود و اين از طريقUEBV امكان پذير است.

 مسير غير مستقيم از رضايتمندی نام و نشان تجاری به اعتماد از طريق UEBV:گاهي اعتماد به نام و نشان تجاری  با به روز كردن ارزش آن از رضايتمندی حاصل مي شود. به عبارت ديگر اين مسير غير مستقيم خود از دو مسير تشكيل شده است : اول، مسير رضايت بر UEBV. دوم مسير UEBV  بر اعتماد بر نام و نشان تجاری. بنابر اين مشتري براي مصرف آينده خود به انتظارات در گذشته رجوع مي كند. و با به روز كردن آنها، مفهوم رضايت پر رنگ تر مي شود. بنا به گفته اليور(1997) انتظار و توقع از سه سطح ارزش‌، خواسته و نياز مفهوم  مي گيرد. در راستاي اين استدلال انتظارات با ارزشها، خواسته ها و نيازها ارضا مي شوند.عناصر مرتبط با ارزش شامل ايمني، اعتبار، امنيت و استمرار مي باشد، كه با افزايش آنها ارزش نام و نشان تجاری را بالا برده و نيز موجب افزايش اعتماد بر نام و نشان تجاری خواهد شد.

منبع

مهدوی کیا ، میثم (1392) ،بررسي تأثيرات كيفيت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاري بر تعلق نام و نشان تجاري و توجهات خريد مشتري ، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازارگانی ، دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0