مرکز رشد شماره ۲ دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح شد

مرکز رشد شماره ۲ دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح شد

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این دانشگاه، تنها دانشگاهی است که تمام دانشجویان علاوه بر تحصیل، یک دوره رایگان مهارتی می‌بینند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، از برنامه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی رونمایی و مرکز نوآوری جامع این دانشگاه افتتاح شد.
مرکز نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع محوری «هوشمندسازی» فعالیت می‌کند و پذیرای ایده‌های نوآورانه نیروی انسانی جوان و خلاق در این موضوع است.
در این مراسم، دو شتابدهنده تخصصی تپسی (در حوزه حمل و نقل پیشرفته) و شتابدهنده دی (در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و تولید محتوا) و آزمایشگاه زنده علوم شناختی فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد.
زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی با هدف اشتغال دانش آموختگان، حل مسائل جامعه با رویکرد خلاقانه و نوآور و پرورش نیروی انسانی دارای مهارت است. مراکز رشد و نوآوری، شتابدهنده‌های نوآوری، کسب و کار‌های خلاق و نوآور، برنامه‌های توسعه نیروی انسانی خلاق و نوآوری، آزمایشگاه‌های زنده، مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی، برنامه نوآوری باز و حل چالش‌ها (راهکار) و چالش‌های فراگیر اجتماعی از بخش‌های این زیست‌بوم به شمار می‌رود که توسط ستاری از آن‌ها رونمایی خواهد شد.
در این نشست درباره دستاورد‌ها و توانمندی‌های دانشگاه در حوزه نوآوری، توسعه فعالیت‌های نوآورانه و برنامه‌های آینده زیست‌بوم نوآوری بحث و گفتگو می‌شود.
در این نمایشگاه، ۱۰ دستاورد دانش‌بنیان و فناورانه از پژوهشگاه و ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ارائه شده است. همچنین فعالان فناور مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور این پژوهشگاه، توانمندی‌ها و محصولاتشان را به معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری معرفی می‌کنند و ضمن بیان نیاز‌ها و دغدغه‌هایشان، از برنامه‌های آینده در حوزه فناوری خواهند گفت.
مرکز رشد واحد‌های فناور پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی، ۳۴ هسته فناور استقرار دارند که از میان آن‌ها، ۱۰ واحد دانش‌بنیان هستند. این واحد‌ها محصولات و خدمات فناورانه خود را در حوزه‌هایی، چون شیمی، دارو، تجهیزات و مواد پیشرفته تحقیقاتی و آزمایشگاهی تجاری‌سازی کرده‌اند یا در مرحله ورود به بازار قرار دارند.

سالیانه ۵ هزار دانشجو، دوره مهارت و بازآموزی می‌بینند

در این مراسم حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی  اظهار کرد: ما مرکز رشد یک را طراحی کردیم که پیشرفت چشمگیری داشت.
او افزود: این دانشگاه، تنها دانشگاهی است که تمام دانشجویان علاوه بر تحصیل، یک دوره رایگان مهارتی می‌بینند.
سلیمی بیان کرد: سالیانه ۵ هزار دانشجو، در زمینه بازار کار، دوره مهارت و بازآموزی می‌بینند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بابیان اینکه مرکز رشد شماره ۳ با گرایش تعلیم و تربیت را طراحی کردیم، گفت: در این زمینه تاکنون مورد حمایت کامل معاونت علمی بودیم، اما برای توسعه این مراکز نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم.

منبع: سایت خبر نگاران جوان

11 مهر 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0