فرصت یک ماهه دانشگاه‌ها برای اعلام کمبود ظرفیت خوابگاه دانشجویی

فرصت یک ماهه دانشگاه‌ها برای اعلام کمبود ظرفیت خوابگاه دانشجویی

رییس صندوق رفاه دانشجویی از فرصت یک ماهه دانشگاه برای اعلام کمبود ظرفیت خوابگاه دانشجویی خبرداد.

ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص جبران کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی اظهار کرد: صندوق رفاه در خصوص این موضوع برای اینکه بتواند کمبود ظرفیت برخی از خوابگاه‌ها را جبران کند؛ بخشی از یارانه، بخشی را از سود و کارمزد تسهیلات دریافتی دانشگاه‌ها و بخشی از آن را قسمت خصوصی پرداخت می‌کند.

او با اشاره به دانشگاه‌های مناطق محروم افزود: اگر دانشگاه‌های مناطق محروم برای قسط‌های بانکی خود دچار مشکل شوند، ۴ درصد کارمزد آن‌ها هم صندوق رفاه دانشجویی پرداخت می‌شود.

مطیعی گفت: استفاده دانشگاه‌ها و بخش خصوصی برای ساخت خوابگاه از تسهیلات بانکی منجر می‌شود تا صندوق رفاه دانشجویان متعهد شود که تمام سود بانکی را پرداخت می‌کند.

او ادامه داد: دانشگاه‌ها و بخش‌های خصوصی فقط اقساط را به همراه کارمزد پرداخت می‌کنند.مطیعی بیان کرد: فرصت اعلام دانشگاه‌ها به صندوق رفاه دانشجویی در خصوص کمبود خوابگاه‌ها تا ۳۰ آبان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی با اشاره به اینکه این تسهیلات در سنوات گذشته بوده است، گفت: این تسهیلات منجر به وام نشده چرا که بخش خصوصی برای این بازپرداخت اعلام کردند که پایین بودن نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی سودی برای آن‌ها ندارد.

او افزود: ۲۰ دانشگاه در این زمینه اقدام و پرونده تشکیل دادند و صندوق رفاه امیدوار است که در سال جدید در خصوص کمبود ظرفیت خوابگاهی عملکرد بالا و تاثیرگذاری داشته باشد.

منبع: سایت خبر نگاران جوان
3 آبان 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

 

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0