فارغ التحصیلی بیش از ۶۶ هزار نفر از دانشگاه شهید بهشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد؛

آقاجانی گفت: امروزه بیش از ۶۶ هزار نفر از ابن دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و خدمات پزشکی خوبی به مردم ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حاجی آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز در مراسم تقدیر از ایرج فاضل رئیس سابق نظام پزشکی در حوزه سلامت اظهار کرد: این دانشگاه پس از ۴۰ سال بعد از پیروزی انفلاب سابقه درخشانی در حوزه پزشکی دارد و بیش از ۶۶ هزار نفر از این مرکز فارغ التحصیل شده‌اند.

وی افزود: این دانشگاه جایگاهی مهم در تولید علم دارد و با حفظ نخبگان سعی در ارتقای علم پزشکی کرده، دانشگاهی نوین که در علم پزشکی پیشتاز و پویا رفتار می‌کند.

وی بیان کرد: برای تامین نیازها نگاهی ویژه به کشورهای منطقه داریم.

آقاجانی ادامه داد: این استاد فارغ التحصیل آمریکاست اما دفعات مختلف در خط مقدم جبهه‌ها حضور داشته است و عشقی وافر به میهن دارد. جامعه پزشکی باید از این استاد تاثی کند.

آقاجانی افزود: فاضل احترام زیادی برای بیماران قائل است و تعاملش با افراد و بیماران بسیار مورد توجه است، توجهی ویژه به هزینه درمان دارد و مراقب هزینه تحمیلی به درمان بیماران است.

بازنگری قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس

در ادامه مراسم نوبخت عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: رئیس سازمان نظام پزشکی به درخواست خودش استعفا داده و مسئله‌ای دیگر در میان نبوده است.

وی افزود: قانون منع بکارگیری بازنشستگان کشوری مورد بازبینی قرار گرفته است و مورد اصلاحاتی قرار می‌گیرد زیرا این قانون همه نظام را تهی می‌کند و مانند یک ماشین چمن زنی است.

وی بیان کرد: درست است که جوانان باید صاحب کار شوند اما یک شبه نمی توانند رئیس دیوان شده یا در منسبی مهم مسئولیت بپذیرند.

نوبخت افزود: فاضل رئیس انجمن پیوند عضو است و انجمن های علمی را راه اندازی کرده است.

نمی شود تا آخر با دنیا سر جنگ داشت

در ادامه مراسم ایرج فاضل رئیس انجمن پیوند عضو ایران، اظهار کرد: من در آستانه ۸۰ سالگی هستم، نیمه اول را طلبگی و نیمه دوم طلبگی و کار کردم. هیچ جا کم نگذاشته‌ام و این به معنای عدم توانایی نبوده است. پیش از این از چند رئیس سابق دانشگاه تفاضای بازنشستگی کرده بودم که این بار پذیرفته شد و به این بازنشستگی افتخار می‌کنم.

وی ادامه داد: من عاشق ایران هستم، این حرف شعار نیست و زمانی که در خارج بودم آرزوی قدم زدن در این کشور را داشتم زیرا زندگی در این مملکت سعادتی بزرگ است.

وی افزود: دوران دانشجویی دوران خوبی برای ما بود و تا می‌خواستیم تظاهرات می‌کردیم، هرچند در خارج با محدودیت‌هایی روبه رو بودیم.

فاضل اظهار کرد: سربازی در دوران بعد دانشجویی بود و من در سپاه بهداشت در مناطق محروم کار کردم که در آن زمان کشتار سیاه سرفه زیاد بود که با واکسن این مسئله برطرف شد.

وی افزود : ما باید همه مسائل را با دنیا حل کنیم و نمی‌شود تا آخر دنیا با دیگر کشورها در جنگ باشیم.

وی ادامه داد: در زمانی که من خارج از کشور بودم بزرگترین ناسزا دروغگویی بود و قانون به طور کامل در خیابان‌ها رعایت می‌شد، در آن جا قانون به معنای واقعی وجود دارد.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: هنگامی که در کشور آمریکا تخصصم را گرفتم نامه‌ای به وزیر اهدای وقت، مبنی بر ادامه کار در ایران نوشتم که وی در جواب نامه من امکانات بسیار کم در ایران را متذکر شد اما با تمام این احوالات من تصمیم گرفتم به ایران برگردم.

فاضل تأکید کرد: پسرم و خانواده‌ام بابت سفرهایم به ایران و حتی بازگشت به آمریکا خیلی اذیت شدند که من از این بابت از آن‌ ها عذرخواهی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه من 2 سال در تبریز زندگی کردم و سپس به آمریکا برگشتم، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلام دل من با مردم ایران و کشورم بود تا جایی که به همسرم گفتم که اگر من در آمریکا بمانم بیشتر از 6 ماه زنده نیستم به همین دلیل کشورم بازگشتم.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: در آمریکا افراد آرزوی قدم زدن در خیابان‌های ایران را دارند، کشورمان دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه های مختلف از جمله نیروی انسانی است و ما باید قدر همه این نعمت‌ها را بدانیم و به انجام اقدامات درست باعث پیشرفت بیشتر ایران شویم.

فاضل با اشاره به اینکه یک زمانی همه دستگاه‌های دیالیز از خارج وارد می‌شود و بیماران زیادی فوت می‌کردند گفت: در زمان جنگ همه امکانات شهر برای مجروحان در نظر گرفته شده بود که در آن زمان اولین عمل‌های پیوند در دو بیمارستان مصطفی خمینی و طالقانی انجام شد که خوشبختانه امروزه کشورمان از لحاظ پیوند بی نیاز هستیم به طوری که مرکز پیوند کبد شیراز یکی از بزرگترین مراکز پیوند در دنیا محسوب می‌شود .

وی ادامه داد: امروزه من شرمنده کارهای گذشته نبوده و سربلند هستم و ما باید مسائلمان را با دنیا حل کنیم که من معتقدم مسائل کشور حل شدنی است.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی افزود: ما نمی‌توانیم تا آخر دنیا با دیگر کشورها جنگ کنیم و این‌طور نمی‌شود که جوانان هر روز نگران آینده باشند و ما باید امید به آینده و بهورزی را در بین مردم زنده نگه داریم.

ایرج فاضل رئیس سابق سازمان نظام پزشکی در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علت استعفا از ریاست سازمان نظام پزشکی کشور، اظهار کرد: استعفای من از سازمان نظام پزشکی بنا به درخواست خودم بوده است تا گوی و میدان را به همکاران به ویژه جوانان قرار داده شود.

وی ادامه داد: اخبار منتشر شده در اختلاف بین من و همکارانم در سازمان نظام پزشکی را به‌شدت تکذیب می‌کنم و با هیچ کدام از اعضای سازمان نظام پزشکی و همکاران اختلافی ندارم.

صحه صدر و اخلاق مداری ویژگی بارز رئیس سابق سازمان نظام پزشکی

در ادامه مراسم علیرضا زالی رئیس سابق سازمان نظام پزشکی و رئیس انجمن جراحان عمومی گفت: فاضل بهداری رزمی را در ایران انجام داده است به طوری که در حال حاضر رکورد سریعترین زمان جهت رسیدگی مجروحان در دست ایران است.

وی ادامه داد: فاضل در زمان جنگ در خط مقدم جبهه اقدام به درمان مجروحان جنگی کرده است و در زمینه بهداری رسمی کشور به‌خاطر اقدامات موثر وی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است به طوری که در زمان جنگ ویتنام برای درمان مجروحان آنها را به کیلومترها عقب‌تر منتقل کرده‌اند ولی در دوران هشت سال دفاع مقدس ارائه خدمات بهداشتی درمانی در همان خط مقدم جبهه ارائه می‌شد.

زالی گفت: تعامل با بیماران، اخلاق مداری و صحه صدر از جمله ویژگی‌های بارز فاضل محسوب می‌شود.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

17 اذر 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0