«طرح برند ملی» بزرگترین برنامه دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای در سال ۹۸

«طرح برند ملی» بزرگترین برنامه دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای در سال ۹۸

صالحی عمران گفت: طرح برند ملی مورد تاکید و استقبال وزیر علوم است و ایشان به‌صورت شخصی پیگیر انجام طرح هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست تدوین برنامه عملیاتی و تقویم اجرایی طرح تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با عنوان اینکه در این طرح بنگاه‌های اقتصادی، صاحبان صنایع در شهرک‌های صنعتی، تولیدکنندگان، واحد‌های خدماتی و حامیان فناوری با انتخاب خود مسئولیت تجهیز یک یا چند کارگاه داخلی با نام تجاری خود را بر عهده می‌گیرند، بیان داشت: این بنگاه‌های تولیدی با انتخاب خود یکی از ۲ طرح واگذاری یا فروش اقساطی تجهیزات را با دانشگاه برگزار می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه در یکسال اخیر اقدامات بزرگی مانند توانمند سازی استادان، ارتقا تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی در سراسر مراکز تابعه به همراه ارزیابی عملکرد مراکز داشته که در ادامه همین مسیر نوسازی و به روز رسانی فضای فیزیکی کارگاه‌ها برای بنده حائض اهمیت است.

محیط کار عملی باید از لحاظ تجهیز شود

صالحی عمران با عنوان اینکه روسای مراکز و مدیران حوزه ستادی نباید تمام برنامه ریزی‌ها را بر روی بودجه‌های دولتی معطوف کنند، تصریح کرد: در طرح برند ملی دانشگاه می‌تواند با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اقدام به تجهیز و نوآوری کارگاه‌ها و آزمایشگا‌ها داشته باشد چرا که محیط کار عملی باید از لحاظ تجهیز شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره بر اینکه طرح برند ملی مورد تاکید و استقبال وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری است و ایشان به‌صورت شخصی پیگیر انجام این طرح ملی در مراکز هستند، عنوان کرد: نقطه قوت این طرح این است که در شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی دانشگاه با حمایت از شرکت‌های داخلی موجبات فراهم شدن رونق تولید و معرفی طرح‌های بومی و منطقه‌ای شده و بنگاه‌های تولیدی می‌توانند محصول خود را در داخل کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای معرفی و تبلیغ خود را در پایگاه خبری دانشگاه و فضای فیزیکی دانشکده‌ها داشته باشند.

وی افزود: شاید بتوان گفت این طرح بزرگترین برنامه دانشگاه در سال جاری خواهد بود چرا که با ورود بخش خصوصی به تولید ملی کمک کرده‌ایم و زمینه اشتغال مستقیم برای فارغ التحصیلان ایجاد خواهد شد، لذا در این خصوص به دکتر سلمانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی ماموریت داده ام به صورت هفته‌ای فعالیت‌های صورت گرفته را رصد و گزارش کند.

صالحی عمران ادامه داد: روسای استانی بایستی با شرکت‌های بزرگ داخلی نشست برگزار کنند و مقدمات همکاری را بسنجند و در گام اول تفاهم نامه همکاری امضا کنند و به سازمان مرکزی گزارش کنند.

سلمانی مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این نشست با تاکید بر ایجاد دبیرخانه مستقل و شورای سیاست گذاری برای این طرح، بررسی، مطالعه و تدوین برنامه اجرایی برای مراکز خطاب به روسای حاضر در نشست گفت: در این طرح امکان استفاده از فضای آموزشی، کارگاهی، آزمایشگاهی، اجرای پروژه مشترک تحقیق و توسعه در راستای ارتقا محصولات خود و معافیت قانونی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

9 خرداد 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0