ضرورت کاهش وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه دولتی با افزایش درآمدهای جدید و پایدار

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد:

ضرورت کاهش وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه دولتی با افزایش درآمدهای جدید و پایدار

دکتر محمدتقی نظرپور معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دومین همایش تحلیل مسائل و تامین منابع مالی در آموزش عالی، بر ضرورت کاهش وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه دولتی با افزایش درآمدهای جدید و پایدار تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر نظرپور در این همایش که به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به بسترسازی مناسب برای نقش آفرینی دانشگاه‌ها در توسعه پایدار اظهار داشت: توسعه آموزش عالی با استفاده بیشتر و مناسبت تر از منابع غیردولتی، در کنار بودجه های دولتی، امری گریزناپذیر است؛ لذا باید در راستای کاهش وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه دولتی و افزایش درآمدهای جدید و پایدار گام های موثری برداریم.

وی با اشاره به منابع درآمدی برخی از دانشگاه‌های برتر دنیا و مقایسه آن با دانشگاه های سطح یک کشور به بررسی سطوح مختلف درآمد عمومی و اختصاصی دانشگاه‌ها پرداخت و افزود: بررسی روند توسعه دانشگاه‌های طراز اول جهان نشان می دهد که این جهت گیری در دنیا با عبور از دانشگاه‌های آموزش محور و پژوهش گرا به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم محقق شده است.

معاون اداری، مالی ومدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به تشکیل کارگروه تنوع بخشی به منابع آموزش عالی و طراحی مدل جامع درآمدزایی خاطرنشان کرد: در این کارگروه که با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و صاحب نظران دانشگاهی برگزار می شود، به بررسی و شناخت دقیق تر راه های تنوع بخشی به منابع آموزش عالی و ارائه برنامه عملیاتی می پردازد.

دومین همایش تحلیل مسائل و تامین منابع مالی در آموزش عالی کشور امروز (چهارشنبه) با حضور دکتر دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

ل.م ۵۴/ ع. ع ۵۷

منبع:سایت وزارت علوم / تحقیقات و فناوری

1 اذر 1397

 

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0