روابط عمومی‌ها در اعتبار و ارزش‌بخشیدن به سازمان‌ها و دستگاه‌ها نقش مؤثری دارند

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز:

روابط عمومی‌ها در اعتبار و ارزش‌بخشیدن به سازمان‌ها و دستگاه‌ها نقش مؤثری دارند

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برخی به دلیل ناآگاهی می‌گویند که روابط عمومی، کاری آسان است در صورتی که روابط عمومی دانش پیچیده‌ای است که به‌طور غیرمستقیم در اعتبار و ارزش یک سازمان و اعتماد مخاطب تأثیر دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر غلامحسین خواجه در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری مناطق ۷ و ۱۰ کشور در دانشگاه شهید چمران برگزار شد، اظهار داشت: قطعاً روابط عمومی می‌تواند در دستیابی به اهداف یک سازمان و برقراری ارتباطات درون و برون‌سازمانی نقش مهمی داشته باشد.
وی افزود: برخی از دستگاه‌ها در ارتباطات داخلی و خارجی خود دچار مشکل هستند و بی‌تردید یکی از دلایل آن اهمیت ندادن به نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها است.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، تصریح کرد: اگر با روابط عمومی قوی، توانمند و آشنا به مسائل روز کارکنیم؛ آنگاه می‌توان به ارزش و جایگاه آن پی برد.
دکتر خواجه، ادامه داد: برای اینکه ارزش‌های نهفته در یک روابط عمومی دیده شود باید چالش‌های پیش روی روابط عمومی‌ها را دید و در رفع آن کوشید؛ روابط عمومی‌ها باید این توانایی را داشته باشند که مدیران دستگاه‌های خود را نسبت به حساسیت جایگاه آن واحد قانع نمایند.
وی افزود: یکی از مشکلات پیش روی روابط عمومی‌ها نداشتن برنامه است که این مسئله می‌تواند آن‌ها را دچار روزمرگی کند. باید نگاه به روابط عمومی‌ها را تغییر داد و در درجه اول این کار بر عهده مدیران روابط عمومی‌ها است.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، در پایان تصریح کرد: امیدواریم این نشست‌ها بتواند در ارتقای هرچه بیشتر جایگاه روابط عمومی‌ها مؤثر باشد.
گفتنی است کارگاه آموزشی «تهیه و تدوین خبر» با حضور دکتر علیرضا عبداللهی نژاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و کارگاه آموزشی “روابط عمومی در عصر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی” از سوی دکتر شاهو صبار، استاد دانشگاه تهران برگزار شد.
ل.م ۵۴/ ع. ع ۵۷

منبع:سایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری

6 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0