راه‌اندازی مدرسه اشتغال شریف برای دانشجویان

رئیس دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد؛

فتوحی بحث بودجه را در دانشگاه مهم خواند و گفت: استقلال مالی دانشگاه‌‌ها یک ضرورت جدی است.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری روسای پنج‌گانه دانشگاه‌های سطح یک کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، تعاملات بین المللی را باعث ارتقاء سطح دانشگاه‌ها خواند و اظهار کرد: تعاملات بین المللی دانشگاه‌ها می‌تواند انعکاس دهنده وضعیت علمی و فرهنگی کشور شود به طوری که دانشگاه‌ها می‌توانند از این طریق با دستاوردهای دیگر کشورها نیز آشنا شوند.

وی اضافه کرد:‌ یک ناظر برای هر یک از 16 دانشگاه و مرکز پژوهشی انتخابی برای تعاملات بین‌المللی، تعیین شده است، اخیرا برنامه دانشگاه صنعتی شریف در این زمینه ارائه شده است.

فتوحی ادامه داد: این دانشگاه‌ها در راستای جذب دانشجوی خارجی و جذب دانشجوهای پسادکترا تلاش می‌کنند؛ وزارت علوم از دانشگاه‌ها خواسته که برنامه‌های خود را در این خصوص ارائه کنند تا بتوانند به رتبه بندی‌های جهانی برسند.

ضرورت استقلال مالی دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: در آ‌خرین اقدامات دانشگاه شریف، ما امکاناتی را در نظر گرفتیم و مدرسه اشتغال شریف را برای دانشجویان راه اندازی کردیم که دانشجویان می‌توانند در دوره شش ماهه‌ای مهارت‌های کارآفرینی را فراگیرند.

وی یادآور شد: با وجود بودجه‌ای که به دانشگاه‌ها داده می‌شود امکان ادامه حیات آنها غیرممکن است، استقلال مالی دانشگاه‌ ضرورت دارد و خودشان باید کسب درآمد کنند.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

12 اذر 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0