راهکارهاي استفاده از يادگيري الکترونيکي

براي اين که بتوان به فراگيران کمک کرد تا به سطوح عالي حيطة شناختي بلوم برسند، يعني از مرحلة دانش و فهم و کاربرد به مرحلةتحليل و ترکيب و ارزشيابي صعودکنند و جنبة نقّادي به خود بگيرند و به جاي اخذ مطالب و نگهداري آن، مطلب سازي نمايند و دانش ديد بسازند، لازم است علاوه بر آشنايي با ديگر شيوه هاي نوين تدريس زمينة استفاده از رسانه هاي سنگين آموزشي و شبکه هاي نرم افزاري درون کلاسي و برون کلاسي، اقدامات زير صورت گيرد:

  • برگزاري کلاس هاي آموزش ضمن خدمت براي معلمان، گردهمايي علمي، آموزشي، همايش هاي تخصصي، برگزاري جشنواره هاي الگوي تدريس برتر و جلسات ادواري تخصصي حوزه اي و رشته اي، تا آنان با روش هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات و آموزش و پرورش تطبيقي کشورهاي پيشرفته آشنا شوند و ترس‌آنها‌براي‌استفاده از‌رايانه‌در‌کلاس‌درس‌کاهش يابد و پاسخگوي ضرورت هاي قرن بيست و يکم در عرصه آموزش و پرورش شوند.
  • تشکيل کلاس هاي زبان انگليسي و رايانه براي معلمان تا بتوانند با رايانه کار کنند و از متون علمي- تربيتي مؤلفان خارجي بهره مند شوند و از آخرين دستاوردهاي آموزشي و پرورشي و پژوهشي مطلع گردند.
  • تشکيل کلاس هاي زبان انگليسي و رايانه براي دانش آموزان از دوره ابتدايي با استفاده از بازي هاي رايانه اي.
  • تقويت فن آوري نوين آموزشي در مدارس و اعطاي کارت هاي رايگان اينترنت و ايميل به معلمان و شاگردان تا هم نوشته هاي خود را روي وب سايت بنويسند و هم مدارس سنتي به مدارس هوشمند تبديل گردد.
  • جايگزين کردن سي دي هاي آموزشي به جاي کتاب هاي درسي و ديکشنري در نظام آموزشي.
  • برگزاري مسابقات بين معلمان و همچنين بين دانش آموزان در زمينه زبان انگليسي و رايانه.
  • اجباري کردن درس مباني کامپيوتر و انفورماتيک در دوره هاي تحصيلي راهنمايي و متوسطه به فراخور ظرفيت رواني و فکري دانش آموزان.
  • تشکيل گروه هاي کوچک پژوهشي دانش آموزي در کلاس درس توسط معلمان‌، تا فراگيران از طريق نرم افزارهاي مشارکتي درون کلاسي و برون کلاسي، با نگارش و ويرايش، به نقد منصفانه همسالان خود بپردازند و ايده هاي تازه را کشف کنند، چرا که نوشتن، انديشيدن و خلق کردن است، يا بايد نوشت و چاپ کرد و يا بايد برکنار ماند .

منبع

خضرلو،مسلم(1393)،بررسی نقش کلاسهای تولید محتوای الکترونیکی برگزارشده درشیوه تدریس معلمان، پایان نامه کارشناسی ارشد،علوم تربیتی،دانشگاه آزاداسلامی ارومیه

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

0