دیداررئیس سازمان امور دانشجویان و سفیر اندونزی در تهران

به منظور گسترش ارتباطات علمی و فناوری ایران و اندونزی صورت گرفت ؛

دیداررئیس سازمان امور دانشجویان و سفیر اندونزی در تهران

دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و سفیر اندونزی در تهران به منظور گسترش ارتباطات علمی ، فناوری بین ایران و اندونزی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان، در این دیدارکه صبح امروز (پنج شنبه) در محل این سازمان صورت گرفت، دکتر صدیقی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این نشست اظهار داشت: راه اندازی مراکز ویژه برای معرفی فضاها و ظرفیت های تحصیل در دانشگاه های ایران و اندونزی، اعطای بورسیه به دانشجویان دو کشور و امکان انجام فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت برای دانشجویان دکترا، محور های عمده مورد بحث در این نشست بود.
دکتر علیزاده، مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه افزایش تعداد دانشجویان خارجی از اولویت های وزارت علوم در برنامه ششم توسعه است، ما نیز در راستای همین سیاست و به منظور افزایش جذب دانشجوی خارجی و زمینه سازی تحصیل دانشجویان علاقه مند ایرانی در اندونزی، از ایجاد بستری برای معرفی دانشگاه های ایران در اندونزی و همچنین معرفی دانشگاه های اندونزی در ایران استقبال کردیم.
وی تصریح کرد: در خصوص تفاهم نامه منعقد شده سال ۲۰۰۶ با اندونزی و اینکه در سال ۲۰۱۷ این توافق نامه قوت مجدد بگیرد، تبادل نظر صورت گرفت و پیشنهاد شد برای بهبود اجرای مفاد این توافق نامه، نظارت ها به صورت سالانه صورت گیرد.
مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان افزود: در این دیدار همچنین نحوه همکاری مراکز پژوهشی اندونزی با پارک های علم و فناوری ایران مورد بررسی قرار گرفت و در این زمینه با توجه به ظرفیت خوب ایران، به نیابت از حوزه آموزش عالی اعلام آمادگی شد در صورتی که اندونزی و سایر کشورها آمادگی داشته باشند، گسترش و توسعه این مراکز علمی را به این کشورها واگذار کنیم.
دکتر علیزاده گفت: همچنین مقرر شد در قالب بورس متقابل، بورس کامل از طرف وزارت علوم به دانشجویان اندونزی و بورس کامل به دانشجویان ایرانی معرفی شده از طرف وزارت علوم توسط اندونزی اجرا شود و در وهله نخست ۵ بورس کامل از طرف ایران و ۵ بورس کامل از طرف اندونزی نهایی شد که به زودی ساز و کار عملیاتی شدن آن اطلاع رسانی می شود.
وی افزود: در خصوص فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت برای دانشجویان دکترا نیز هماهنگی های مناسبی صورت گرفت و طرف اندونزیایی برای پذیرش اعلام آمادگی کرد و سازمان دانشجویان ایران نیز آمادگی خود را برای معرفی متقاضیان فرصت مطالعاتی در این کشور اعلام کرد.
در این دیدار سفیر اندونزی در تهران نیزبا توجه به اینکه در حال حاضر ۱۷۵ دانشجوی اندونزیایی در ۸ دانشگاه در مناطق مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند، خواستار توسعه تعداد دانشگاه های ایرانی که می توانند پذیرای دانشجویان اندونزی باشند، شد که سازمان امور دانشجویان در این زمینه اعلام آمادگی کرد.
این دیدار در پی تقاضای ملاقات سفیر اندونزی در تهران با رئیس سازمان امور دانشجویان در راستای ارتقای تعاملات علمی، دانشگاهی و دانشجویی در چند محور برگزار شد.
ر.ب ۴۵/ ع.ع ۵۷

منبع:سایت وزارت علوم / تحقیقات و فناوری

15 اذر 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0