دو طرح دانش بنیان دستگاه نازل سوخت پاش موتورهای توربینی و رادیو وی. اچ .اف/ ای. ام هوایی

وزیر علوم در بازدید از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران؛

از دو طرح دانش بنیان دستگاه نازل سوخت پاش موتورهای توربینی و رادیو وی. اچ .اف/ ای. ام هوایی رونمایی کرد

دکتر منصور غلامی،وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، از طرح دانش فنی و ساخت دستگاه نازل سوخت پاش موتورهای توربینی که برای اولین بار در ایران صورت می گیردو همچنین رادیو وی. اچ .اف/ ای. ام هوایی رونمایی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در جهان تعداد معد ود و انگشت شماری دانش فنی تولید نازل سوخت پاش موتورهای توربینی را دارند و سطح فناوری این محصول بسیار پیچیده است.

شرکت سروهیدرولیک پویا مستقر در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران علاوه بر تولید این محصول فناوری تعمیرات اساسی سوخت پاش موتور توربینی را برای حوزه های مختلف اعم از هواپیما، توربین های نیروگاهی و توربو کمپروسورهای تجاری را نیز کسب کرده است.

دست یابی به دانش فنی ساخت نازل سوخت پاش موتور توربینی ۵ سال زمان برده است و ارزش تخمینی فناوری آن حدود ۵ میلیون دلار است.

همچنین رادیو « vhf/ am هوایی» ساخت شرکت دانش بنیان «بکر پارت خاورمیانه» از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران است که در مرحله تولید انبوه قرار دارد.

کیفیت محصول رادیو « vhf/ am» هوایی مطابق با استانداردهای بین المللی است و قیمت آن نیز در مقایسه با نمونه خارجی ۴۰ درصد پایین تر است.

رادیو « vhf/ am» هوایی از پر کاربردترین قطعات صنعت هوایی است و با توجه به ساخت تستر دستگاه، امکان تعمیرات اساسی آن نیز در داخل ایران وجود دارد.

تست های آزمایشگاهی و پروازی این محصول دانش بنیان با موفقیت طی شده و شرکت تولید کننده در حال امعقاد قرارداد با صنایع متقاضی است.

م.ع ۶۰/ ر.ب ۴۵ / ‏ ع. ع ۵۷

منبع:سایت وزارت علوم / تحقیقات و فناوری

14 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0