تسهیل اعزام دانشجویان دکترای ایرانی به فرانسه برای دوره‌های فرصت مطالعاتی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خبر داد:

تسهیل اعزام دانشجویان دکترای ایرانی به فرانسه برای دوره‌های فرصت مطالعاتی

دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی از تسهیل اعزام دانشجویان دکترای ایرانی به فرانسه برای دوره‌های فرصت مطالعاتی خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، پروفسور هروه سبورن، مدیر دفتر خاورمیانه آژانس دانشگاهی فرانکوفونی (AUF)، در پی برگزاری دومین نشست روسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه در خرداد ماه ۱۳۹۷ در پاریس، با دکتر سالار آملی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر سالارآملی در این دیدار، با اشاره به فراهم شدن بستر همکاری‌های علمی آکادمیک با آژانس دانشگاهی فرانکوفونی، تمایل وزارت متبوع را برای اجرای افق گسترده‌ای از همکاری‌های بین‌المللی دانشگاهی در چهارچوب یک برنامه مشترک برای اعزام دانشجویان دکترای ایرانی برای دوره‌های فرصت مطالعاتی و اجرای پروژه‌های علمی مشترک اعلام کرد.
بر اساس توافقات میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آژانس دانشگاهی فرانکوفونی، اعزام دانشجویان دکترای دانشگاه‌های ایرانی علاقه‌مند به ادامه تحصیل و گذراندن دوره فرصت مطالعاتی خود در فرانسه و یا یک کشور فرانسه زبان از طریق انتشار فراخوان سالانه مشترک تسهیل خواهد شد.
حسین سالار آملی در ادامه بر ضرورت نظام‌مند کردن همکاری‌ها و تشکیل نشست‌های تخصصی و کارشناسی به منظور تهیه و تدوین نقشه راه توسعه همکاری‌ها تاکید کرد.
پروفسور سبورن، مدیر دفتر خاورمیانه آژانس دانشگاهی فرانکوفونی (AUF)، نیز ضمن اعلام آمادگی آژانس برای تداوم و گسترش همکاری‌های علمی آکادمیک با دانشگاه‌های کشورمان، راه‌اندازی یک برنامه مشترک بورس که امکان ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های فرانسه زبان را فراهم می‌کند و همچنین برگزاری کنفرانس بین‌المللی AUF را از محورهای اصلی این همکاری‌ها دانست.
پیش بینی شده است کنفرانس بین‌المللی AUF خردادماه سال آینده به میزبانی یکی از دانشگاه‌های کشورمان و با حضور روسای دانشگاه‌های فرانسه زبان عضو آژانس به مدت دو روز متوالی در کشورمان برگزار شود.
آب و مدیریت منابع آّن، جامعه شناسی، ریاضیات و کاربرد آن در ارتباط با علم، علوم اجتماعی و انسانی، حاکمیّت دانشگاهی و دانشگاه‌های سبز، توسعه پایدار و انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری ارتباطات و اطلاعات، نانو بیو تکنولوژی، و…. محورهای اصلی این کنفرانس خواهند بود.
در این نشست، جمعی از مدیران امور بین‌الملل دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، شهید بهشتی، تربیت مدرس، الزهرا (س)، فردوسی مشهد، تبریز، وابسته فرهنگی سفارت فرانسه در تهران و نماینده ارشد میز سیاسی وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.
ل.م ۵۴/ ع. ع ۵۷

منبع:سایت وزارت علوم/تحقیقات و فناوری

6 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0