تدوین برنامه‌های اجرایی آمایش دانشگاهی در دست اجراست

وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

غلامی گفت: برنامه‌های اجرایی آمایش دانشگاهی درحال تدوین است و مراکز کوچک آموزشی تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، بحث آمایش دانشگاهی و تدوین برنامه‌های مختلف برای پیشبرد درست آن از جمله برنامه‌هایی است که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته‌اند؛ برای پیشبرد اهداف آموزشی و برنامه ریزی درست باید اهداف اساسی در بحث آمایش دانشگاهی تنظیم شوند تا دانشگاه‌ها و مراکز علمی بر اساس آن حرکت کنند؛ برنامه آمایش دانشگاهی سبب می‌شود تا دانشگاه های کشور تکانی بخورند، جان تازه‌ای بگیرند و جلوی فعالیت غیر قانونی آنها گرفته شود.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بحث آمایش دانشگاهی اظهار کرد: در حال حاضر کار بر روی آمایش دانشگاهی را شروع کرده‌ایم و این موضوع در حال انجام است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فعالیت‌های سامان دهی آمایش دانشگاهی آغاز شده است، گفت: هم بحث آمایش و هم ساماندهی برنامه‌های نظری و مطالعاتی آن اکنون آغاز شده و در حال تدوین بخش سخت کار  یعنی طراحی  برنامه‌های اجرایی هستیم.

وی درباره برنامه‌های مختلفی که در بحث آمایش دانشگاهی وجود دارد، اظهار کرد: در این بخش برنامه‌های مختلفی مانند بسته شدن مراکز و دانشکده‌های کوچک دیده شده است.

غلامی ادامه داد: همچنین ادغام و تجمیع دانشگاه‌های مختلف هم جزئی از اهداف برنامه آمایش دانشگاهی است.

تعطیلی مراکز دانشگاهی  وابسته به دستگاه‌های اجرایی بر اساس برنامه آمایش دانشگاهی

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اینکه تمام سازمان‌های متولی باید در بحث آمایش دانشگاهی وارد عمل شوند، گفت: نهاد‌های مختلف آموزشی و همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی باید در این برنامه با وزارت علوم همکاری داشته باشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در گذشته طبق بحث آمایش دانشگاهی کار‌هایی انجام گرفته بوده است، اظهار کرد:تعطیلی واحد‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی دانشگاه علمی کاربردی و ممنوعیت فعالیت دانشکده‌های وابسته به نهاد‌های مختلف از جمله برنامه‌هایی بوده که در راستای بحث آمایش دانشگاهی انجام شده است.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

11 اذر 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0