بررسی نهایی جزئیات اساسنامه دانشگاه D۸ در همدان

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل خبر داد:

بررسی نهایی جزئیات اساسنامه دانشگاه D۸ در همدان

دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی این وزارت ازبررسی نهایی جزئیات اساسنامه دانشگاه D۸ با حضور نمایندگان رسمی ۸ کشور بزرگ اسلامی، روز دوشنبه در همدان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سالارآملی در این خصوص اظهار داشت: چارچوب این اساسنامه در نشست وزرای امورخارجه ۸ کشوربزرگ اسلامی که ماه گذشته در استانبول برگزار شد، به تصویب رسید.
وی افزود: بر این اساس، دانشگاه D8 در سال آتی میلادی با حضور دانشجویانی از کشورهای مسلمان در همدان آغاز به کار خواهد کرد. دکتر سالارآملی گفت: تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، انجام پروژه های مشترک و حضور استادان برجسته مسلمان از دیگر کشورها، از اهداف عملیاتی این دانشگاه می باشد و انتظار می رود با راه اندازی این دانشگاه، گردش علمی و ارتقای سطح کیفی کشورهای عضو و در مرحله بعدی جهان اسلام را شاهد باشیم.
اعضای D8 شامل: جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، مالزی، اندونزی، نیجریه، مصر و بنگلادش می باشند که جمعیت آن بالغ بر ۱ میلیارد نفر است و بیش از ۸۵ درصد تولیدات علمی جهان اسلام را به خود اختصاص داده اند.

ر.ب ۴۵/ ع.ع ۵۷

منبع:سایت وزارت علوم/ تحقیقات و فناوری

18 اذر 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0