ایستگاه بین‌المللی مطالعات اکوسیستم مناطق مرطوب در دانشگاه گیلان افتتاح شد

ایستگاه بین‌المللی مطالعات اکوسیستم مناطق مرطوب در دانشگاه گیلان افتتاح شد

ایستگاه بین‌المللی مطالعات اکوسیستم مناطق مرطوب، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان و مدیران استانی در دانشگاه گیلان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، این ایستگاه حاصل همکاری علمی دانشگاه گیلان و مؤسسه اکولوژی و جغرافیای شینجیانگ وابسته به آکادمی علوم چین و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ هزار دلار احداث شده است.
این ایستگاه که با هدف مطالعه اکوسیستم و تغییرات آب و هوایی در جهان راه‌اندازی شده است جمهوری اسلامی ایران را به شبکه مطالعات اقلیمی – اکولوژی خاورمیانه، آسیای مرکزی، چین و قاره آفریقا متصل می‌کند.
عضویت درشبکه ارزیابی اکولوژیک منطقه آسیا وآفریقا، مشارکت در طرح‌های کلان بین‌المللی در آینده و به ویژه موضوعات حول محور احیای جاده ابریشم، ایجاد امکان فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی برای محققان و فراهم شدن امکان تبادل استاد و دانشجو بین کشورهای مختلف قاره آسیا از جمله مزایای احداث این ایستگاه در دانشگاه گیلان است.
ل.م ۵۴/ ع. ع ۵۷

منبع:سایت وزارت علوم / تحقیقات و فناوری

22 اسفند 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0