اولین کنفرانس بین‌المللی و چهارمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست

اولین کنفرانس بین‌المللی و چهارمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست

در تاریخ ۵ شهریور ۱۳۹۸ تا ۶ شهریور ۱۳۹۸ توسط دانشگاه محقق اردبیلی در شهر اردبیل برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

حوزه های تحت پوشش: محیط زیست (عمومی)
برگزار کننده: دانشگاه محقق اردبیلی
شهر برگزاری: اردبیل

درباره کنگره

تغییر در رابطه انسان و طبیعت و پویایی تحول تکنولوژی و تغییر الگوی زندگی انسانی از یک سـو و عدم برنامه‌ریزی مناسب برای کنترل تخریب طبیعت و محیط زیست باعث بروز نگرانی و تشدید خطرات طبیعی شده است. بی‌شک توسعه پایدار کشور، مستلزم فراهم نمودن زیرساخت‌های علمی، در گرایش‌های علمی مختلف است. حضور و تعامل مسئولان اجرایی، محققین، فعالان و علاقه مندان این عرصه گامی مؤثر در روشن ساختن جایگاه و اهمیت مدیریت حوزه‌های آبخیز، خدمات زیست‌بوم آبخیزها، سلامت و پایداری آبخیز است. تشدید بحران آب و خشکسالی، افزایش مخاطرات محیطی (سیل، فرسایش، افت آبخوان‌ها، ریزگردها) و مشکلات ناشی از آن‌ها اهمیت و ضرورت حفظ و مدیریت جامع منابع طبیعی و محیط زیست را نمایان می‌سازد. در این راستا توجه به صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست دارای اهمیت قابل توجهی در دستیابی به راه‌حل‌های مدیریتی و رویکردهای مورد توافق است. هم‌چنین ارتقای اقتصادی- اجتماعی بهره‌برداران، اصلاح زیست‌بوم‌های جنگلی و مرتعی، قوانین و مسائل حقوقی حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از ضرورت‌های امروزه در حفظ منابع طبیعی، آب و خاک و کاهش آسیب‌های محیطی خواهد بود.

در جهت یافتن راه‌حل‌های علمی حل مشکلات مذکور و ایجاد فرصتی برای ارائه دستاوردهای نوین و تبادل نظر مدیران و محققان، با استعانت از خداوند متعال اولین کنفرانس بین‌المللی و چهارمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد. لذا از کلیه صاحب‌نظران، محققان و دانشجویان برای شرکت در این کنفرانس دعوت به‌عمل می آید. امید است که این کنفرانس با استفاده از تجارب اساتید بزرگوار و دانشجویان محقق داخل و خارج از کشور گامی در جهت ارتقاء سطح جایگاه مدیریت جامع در برنامه‌های توسعه کشور بر دارد.

اولین کنفرانس بین‌المللی و چهارمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست

محور های کنگره 

مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست

نقش آبخیز داری در مدیریت  جامع منابع طبیعی  محیط زیست

تجارت ملی و منطقه ای ارتقای اقتصادی – اجتماعی و معیشت های جایگزین

اکوتوریسم و نقش آن در ارتقای جایگاه اقتصادی-اجتماعی بهره برداران

پویایی، اصلاح و احیاء زیست بوم های جنگلی و مرتعی

الگو های ارزیابی و کاهش آلودگی منابع آب، خاک و هوا

مدیریت و کاربرد منابع لیگنوسلولزی

قوانین و مسائل حقوقی حفظ  منابع طبیعی و محیط زیست

پایش، پیش بینی و مدل سازی چالش های منابع طبیعی و محیط زیست

فناوری های نوین مکانی و نانو فناوری در منابع طبیعی و محیط زیست

اکو سیستم های اردبیل و اهمیت صیانت از آنها

منبع: سایت سیویلیکا

19 مرداد 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0