اولین همایش ملی کشاورزی شهری

اولین همایش ملی کشاورزی شهری

در تاریخ ۶ بهمن ۱۳۹۷ تا ۷ بهمن ۱۳۹۷ توسط معاونت وزارت جهاد کشاورزی-پردیس ابوریحان دانشگاه تهران و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

حوزه های تحت پوشش: علوم کشاورزی
برگزار کننده: معاونت وزارت جهاد کشاورزی-پردیس ابوریحان دانشگاه تهران
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا
شهر برگزاری: تهران

در مدیریت فرآیند افزایش بهره‌وری و ارتقای شاخص‌های بهره‌برداری در بخش کشاورزی ضروری است تمامی امکانات موجود محیطی اعم از آب و خاک، سرمایه و نیروی انسانی در تولید محصولات و فرآورده‌های کشاورزی به طور مطلوب در سراسر کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد. امروزه سکونت‌گاه‌های انسانی در مناطق شهری و روستایی ساماندهی شده و هرکجا که نبض زندگی میزند تقاضای محصولات کشاورزی ایجاب می‌کند که به تولید محصولات کشاورزی باید اندیشید.

کشاورزی در شهر از منظر گوناگون مورد توجه صاحب نظران قرار گرفته و امروزه مورد توجه ویژه برنامه‌ریزان شهری و اقتصاد توسعه‌ای قرار گرفته است. FAO، کشاورزی شهری را به کار گرفتن بخشی از منابع در مناطق شهری میداند که به اهمیت غذایی و ایجاد درآمد کمک می‌کند. بنا به گزارش سازمان ملل حدود ۱۵ % محصولات غذایی جهان در مناطق شهری تولیدمیشود.

از اهداف کشاورزی شهری میتوان به کشاورزی در محل زندگی با هدف بهبود و حفاظت ساختار سرزمین استحکام فرهنگی و تاریخی، مشارکت اجتماعی و اقتصادی در توسعه ملی را نام برد.

اولین همایش ملی کشاورزی شهری

محورهای همایش:

کشاورزی شهری و بحران‌های محیط زیست
کشاورزی شهری و کسب و کار
فناوری‌های نوین در کشاورزی شهری
کشاورزی شهری و مدیریت پساب خانگی

منبع:سایت سیویلیکا

3 بهمن 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0