از حذف رشته‌های بدون بازار کار تا تعویق زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۸

از حذف رشته‌های بدون بازار کار تا تعویق زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۸

وزارت علوم در هفته گذشته پیرامون اخباری مانند حذف رشته‌های بدون بازار کار تا تعویق هفت هفته‌ای برگزاری کنکور ارشد سپری شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته گذشته پیرامون اخباری چون حذف رشته های بدون بازار کار، انتصاب سرپرست صندوق رفاه دانشجویان، اعلام زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، بازنگری ۵۵ برنامه درسی دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای، لغو امتحانات میان ترم واحد‌های دانشگاه آزاد، لغو اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جدید و زمان اعلام نتایج آزمون دکتری نیمه متمرکز ۹۸ سپری شد.

سازمان امور اداری و استخدامی مسئول رسیدگی به وضعیت کارکنان قراردادی

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌­ای اظهار کرد: در حال پیگیری وضعیت سه هزار و ۲۰۰ همکار قراردادی خود از سوی سازمان امور اداری استخدامی هستیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌­ای ادامه داد: این افراد به مقامات کشوری نامه نوشته شده اند و البته وضعیت آن‌ها از اختیار ما خارج است و سازمان امور اداری و استخدامی باید در این‌­باره تصمیم‌­گیری کند.

وی با بیان اینکه پیگیر مشکلات این افراد هستیم، گفت: تمام دستگا­ه‌هایی که نیروهای قراردادی دارند دچار این مشکل می‌­شوند و البته سازمان امور اداری و استخدامی هنوز در این مورد سکوت کرده است.

صالحی عمران ادامه داد: هر زمان این سازمان به ما جواب دهد این آمادگی را داریم تا برای همه سه هزار و دویست همکار قراردادی خود مجوز صادر کنیم.

 زمان برگزاری کنکور ارشد ۷ هفته به تعویق افتاد/ هیچ سهمیه‌ای به کارشناسی ارشد اضافه نخواهد شد

کارن خانلری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای سنجش و پذیرش  اظهار کرد: صبح امروز جلسه شورای پذیرش با محوریت به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد برگزار شد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات گرفته شده در این جلسه قرار شد تا کنکور کارشناسی ارشد ۷ هفته به تعویق بیافتد.

خانلری یادآوری کرد: کنکور کارشناسی ارشد ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان بهمن‌ماه ۹۷ دانشگاه علمی کاربردی

محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از تمدید زمان ثبت‌نام، انتقال به سیستم آموزش و انتخاب واحد پذیرفته‌شدگان بهمن‌ماه ۹۷ دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی (تکمیل ظرفیت مجدد و رشته‌محل‌های جدید) دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد.

محسن محمدزاده افزود: زمان ثبت‌نام، ثبت مغایرت و انتخاب واحد برای پذیرفته‌شدگان دوره‌های مذکور از روز شنبه مورخ ۹۸/۰۱/۲۴ تا ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۹۸/۰۱/۳۰ تمدید می‌شود؛ لذا از آنجا که مهلت اعلام شده قابل تمدید نیست، مراکز آموزشی می‌بایست اقدامات لازم برای ثبت‌نام، انتقال پذیرفته‌شدگان (بدون مغایرت موثر) و انتخاب واحد پذیرفته شدگان را در سیستم آموزش فراهم کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ضروری است واحد‌های استانی تا تاریخ مقرر همزمان با ثبت مغایرت‌های کدملی و شماره شناسنامه توسط مراکز آموزشی در سامانه فوق، مغایرت مذکور را بررسی و اعمال نظر (تایید/رد) کنند. بدیهی است تا قبل از انجام بررسی مغایرت‌های مذکور توسط آن واحد استانی، مراکز امکان انتقال این دسته از پذیرفته‌شدگان را به سیستم آموزش نخواهند داشت.

کنکور کارشناسی ارشد ۲۳ و ۲۴ خردادماه برگزار می‌شود

سازمان سنجش طی اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور کمک به داوطلبان سیل زده، کنکور کارشناسی ارشد ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه برگزار می شود.

سازمان سنجش ضمن ابراز همدردی با هموطنان سیل زده اعلام کرد: در جلسه فوق‌العاده روز شنبه مورخ ۹۸/۰۱/۲۴، مصوب نمود، زمان برگزاری آزمون‌های تحصیلات‌تکمیلی، بدین ترتیب تغییر یابد:

۱- زمان برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۱۳۹۸ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روز‌های ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ به روز‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ تغییر کند.

۲- زمان برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۳۹۸ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز‌های ۳۰ و ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ به روز‌های ۲۷ و ۲۸ تیر ۱۳۹۸ تغییر کند.

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه‌ی پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندان‌پزشکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ به روز‌های ۳۰ و ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ تغییر کند.

شایان ذکر است، آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سال ۱۳۹۸ در تاریخ اعلام شده قبلی (۱۳ و ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

برنامه زمانی آزمون‌های سراسری سال ۹۸ +جدول

سازمان سنجش و آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای، زمان بندی ثبت نام و برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۹۸ را در اختیار داوطلبان قرار داد.

براساس این زمان بندی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۸ با تعویق پنج شنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد.

از حذف رشته‌های بدون بازار کار تا تعویق زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۸

بازنگری ۵۵ برنامه درسی دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای تا اوایل مهر ۹۸

غلامرضا کیانی مشاور امور آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به سر فصل‌های درسی جدید این دانشگاه اظهار کرد: بنابر تصمیمات گرفته شده در هیئت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار است سرفصل‌های درسی این دانشگاه تغییر کند.

مشاور امور آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: تا کنون مدل جدید برنامه درس حسابداری به تصویب رسیده است و برنامه درسی مکاترونیک هم این هفته تصویب می‌شود.

وی درباره تعداد دروسی که مورد بازنگری قرار می‌گیرند‌، بیان کرد: به طور کلی ۵۵ برنامه درسی در دستور کار قرار دارند و تا مهر امسال تمام این ۵۵ درس بازنگری و اصلاح می‌شوند.

کیانی یادآوری کرد: دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از مهر ماه امسال با سرفصل‌های جدیدی برگزار می‌شوند و دروس جدید جایگزین سرفصل‌های قدیمی می‌شوند.

انتصاب سرپرست صندوق رفاه دانشجویان

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی ناصر مطیعی را به سمت سرپرست صندوق رفاه دانشجویان منصوب کرد.

ناصر مطیعی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در رشته است که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ به مدت ۲ سال مسئولیت صندوق رفاه دانشجویان را برعهده داشت.

وزیر علوم همچنین در نامه‌ای جداگانه از زحمات و تلاش‌های مهندس ذوالفقار یزدان مهر، رئیس سابق صندوق رفاه دانشجویان در طول تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

لغو امتحانات میان ترم واحد‌های دانشگاه آزاد/ امدادرسانی ۱۵۰ فعال بسیج دانشجویی در لرستان

بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد و رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه اظهار کرد: در پی وقوع سیل در کشور، مقام معظم رهبری پیامی صادر کردند که در آن تأکید شده بود در کنار دستگاه‌های دولتی و نظامی کشور،‌ دستگاه‌های عمومی نیز با ورود به این مسئله به مردم آسیب‌دیده کمک کنند، همچنین تا رفع مشکل و بحران، به صورت جدی ایستادگی شود. دانشگاه آزاد نیز به این دستور مقام معظم رهبری لبیک گفت و از روز‌های نخستین در کنار مردم آسیب‌دیده به ارائه خدمت پرداخت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر شرایط ارائه تسهیلات به دانشجویان سیل‌زده دانشگاه آزاد، اظهار داشت: در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه دانشگاه آزاد و در پی دستور دکتر طهرانچی، مقرر شد دستورالعملی برای ارائه تسهیلات ویژه به دانشجویان مناطق سیل‎زده تدوین و به زودی ابلاغ شود. همچنین درخصوص مباحث آموزشی نیز دستورالعملی به واحد‌ها ابلاغ شده که براساس آن؛ غیبت کلاسی دانشجویان شرکت‌کننده در اردو‌های جهادی و دانشجویان مناطق سیل‌زده، از تاریخ ۹۸/۱/۱۷ تا ۹۸/۲/۱۲ در صورت تأیید قرارگاه جهادی استان، موجه تلقی شود، همچنین از زمان ابلاغ این دستورالعمل تا پایان ۹۸/۲/۱۲ تمام آزمون‌های میان ترم در واحد‌ها و مراکز دانشگاهی لغو و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

رنجبر در پاسخ به سؤالی درخصوص میزان آسیب به واحد‌های دانشگاه آزاد در سیلاب اخیر، گفت: خوشبختانه هیچ‌کدام از واحد‌های دانشگاه آسیب جدی ندیده‌اند.

۲۷ فروردین؛ زمان اعلام نتایج آزمون دکتری نیمه متمرکز ۹۸

حسین توکلی مشاوره عالی سنجش اموزش کشور اظهار کرد: بر اساس برنامه‌های زمانی پیش بینی شده نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز دکتریسال ۹۸ تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بعد از ظهر روز سه‌شنبه مورخ ۲۷ فروردین اعلام می‌شود و داوطلبان می‌توانند در اردیبهشت ماه ۹۸ اقدام به انتخاب رشته کنند.

وی گفت: نتایج اولیه آزمون دکترای نیمه متمرکز به صورت کارنامه تنظیم شده است و کارنامه داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکترای نیمه متمرکز در هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

رشته‌های بدون بازار کار از دانشگاه‌ها حذف شدند

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره رشته‌های حذف شده از دانشگاه‌ها بیان کرد: برخی از رشته‌های ما کم طرفدار هستند و در مقطع ارشد و دکتری تعداد کمی از دانشجویان را مورد پذیرش قرار می‌دهند که بر این اساس این رشته‌ها حذف شده‌اند، زیرا بازار شغلی مناسبی برایشان وجود نداشته است.

غلامی گفت: البته وزارت علوم تلاش دارد تا تمام رشته‌های دانشگاهی همچنان تدریس شوند، اما باید توجهی هم به بازار کار مناسب آن‌ها داشته باشیم.

رشد ۱۱۲ درصدی اعتبارات عمومی صندوق رفاه/ ۴۲۰ میلیارد تومان از معوقات دریافت شد

قنبری قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان در مراسم معارفه ناصر مطیعی به عنوان سرپرست صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: صندوق رفاه به عنوان یک نهاد پشتیبانی دانشگاه‌ها خدماتی ارزنده‌ دارد و سامانه را نظارت می‌کند و در این میان در طول دوران خدمت مهندس یزدان مهر گام‌هایی ارزنده‌ برداشته شد.

وی بیان کرد: مهندس یزدان مهر بعد از استقرار در جایگاه، آسیب شناسی کردند و سند چشم انداز آی تی تنظیم شد و برای ارتقا غذای دانشجو‌ها کار‌هایی انجام شد؛ در این آسیب شناسی ۴۴۰ میلیارد تومان معوقات صندوق وجود داشت و بسیاری از دانشجویان یا شاغل شده و بودند و به خارج رفته بودند که کار را برای ما سخت می‌کرد.

قنبری گفت: تاکنون بالغ بر ۴۲۰ میلیارد معوقات اخذ شده و این بسیار بسیار درخشان بوده و در این وضع اقتصاد به کمک دانشجویان آمده است؛ بهره مندی از سایر نهاد‌ها می‌توانست در این زمینه اثر گذار باشد و نظارت سایر نهاد‌ها باعث شد از خدمات صندوق رفاه بهره‌مند شویم.

وی افزود: در طول خدمت مهندس یزدان مهر یک میلیارد و ۴۸۸ تومان درآمد برای صندوق رفاه ایجاد شد و اثرات آن را می‌بینیم؛ اعتبارات عمومی صندوق رفاه در این ۲ دوره ۱۱۲ درصد رشد داشته و در وضعیت تحریم کاری بزرگ بوده است، شاهد ۱۶۲ درصد اقلام اقتصادی بودیم که اثرگذار بوده است و نزدیک به ۴۸۰ میلیارد تومان ذخیره داریم که امید بخش است.

پرداخت وام دکتری از سال ۹۳/ مانع ورود سیاست به دانشگاه شدیم

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم معارفه ناصر مطیعی به عنوان سرپرست صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: چرخ حرکت صندوق رفاه در دولت کنونی با برگشت به مسیر قانونی، نظم و انظباطی داشت که در طول دوران مهندس یزدان مهر ایجاد شد و شاهد تحولاتی خوب در این دوره بودیم.

صدیقی ادامه داد: صندوق کار‌های عمومی برای حمایت دانشجویان دارد و در این دوره چهار ساله حرکت‌هایی خوب داشته است؛ وام دکتری در سال ۹۳ شروع شد و مهندس یزدان مهر در سال ۹۴ کار وام را با وسعت بیشتری دنبال کردند و تا سال ۹۷ ادامه داشت.

اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جدید لغو شد

با وجود اینکه تنها چند ساعت به تشکیل اولین جاسه شورای عالی انقلاب در سال جدید مانده بود، اما در پیامکی به اعضای شورا اعلام شد که این جلسه تشکیل نمی شود.

قرار بود عصر امروز (۲۷ فروردین) اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جدید با حضوررئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شود.

جلسه‌ای که با حواشی بسیاری از جمله دعوت نشدن ۲ تن از اعضا همراه بود، لغو شد و چند ساعت مانده به زمان برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامکی به اعضای شورا اعلام شد که نخستین جلسه این شورا در سال جدید تشکیل نمی‌شود.

نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه‌متمرکز منتشر شد

نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۸ روی سایت سازمان سنجش  آموزش کشور قرار گرفت.

از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۱۵۰هزار و ۵۳۵داوطلب مجاز به انتخاب رشته هستند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید براساس برنامه زمانی تعیین‌شده در اطلاعیه‌ای که روی سایت این سازمان قرار گرفته است دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت برای انتخاب کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

داوطلبان باید کدرشته‌محل‌های انتخابی خود را به ترتیب علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی وارد کنند.

تغییر تاریخ امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام‌نور

امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور با اعلام تغییر تاریخ امتحانات پایان ترم روز ۲۳ خرداد این دانشگاه به ۱۰ تیر گفت: با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر تغییر زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل وقوع سیلدر برخی نقاط کشور از روز‌های پنج و۶ اردیبهشت به روز‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد و تداخل تاریخ ۲۳ خردادماه با امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور، تاریخ برگزاری کلیه آزمون‌های روز ۲۳ خرداد سال جاری دانشگاه پیام نور به تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۹۸ انتقال می‌یابد.

کنکور ٩٨ با تعویق برگزار نمى‌شود/ داوطلبان مراقب باشید خام نشوید

منصور غلامی وزیر علوم در مورد زمان برگزاری کنکور سراسری خطاب به داوطلبان پیامی صادر کرد.
 متن پیام اینستاگرامی وزیر به شرح زیر است؛

به داوطلبان محترم آزمون ورودی دانشگاه‌ها توصیه می‌کنم مراقب باشید عده‌ای با طرح موضوع تعویق زمان کنکور شما را خام و سرگرم نکنند تا در روند برنامه مطالعاتی شما سستی و خلل وارد شود؛ این کار آن‌ها به ضرر شماست و به نفع رقیب شماست.

از زمان وقوع سیل تا کنکور سراسری بیش از ۲ ماه فاصله وجود دارد، در حالی که آزمون کارشناسی ارشد در ابتدای اردیبهشت بود پس مقابل مقایسه نیستند.

بررسی ما نشان می‌دهد برخی افراد که این موضوع را مطرح می‌کنند اصلا داوطلب کنکور نیستند.

البته در حال پیگیری هستیم تا مشخص شود هویت اصلی آن‌ها چیست و به چه دلیل و منظوری موجب نگرانی داوطلبان عزیز می‌شوند، مسئله از طریق دستگاه‌های مسئول در حال پیگیری است.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

31 فروردین 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0