نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها تا آخر هفته ابلاغ خواهد شد

نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها تا آخر هفته ابلاغ خواهد شد

معاون آموزشی وزیر علوم از ابلاغ بسته مربوط به تصمیم‌گیری‌ها درخصوص نحوه برگزاری امتحانات در دانشگاه‌ها تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم درخصوص تداوم برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی در تمامی مقاطع بیان کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا، سیاست‌های کلان ما در حوزه آموزش در وزارت علوم در دو محور کلی خلاصه می‌شود؛ محور اول توجه به آموزش الکترونیکی به عنوان محوریت اصلی برنامه آموزش‌های غیرحضوری است که تمام مقاطع در تمام دانشگاه‌ها را شامل می‌شود. این اقدام از همان هفته اول اسفندماه ۹۸ آغاز شد و با وجود ناآشنایی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان و کارکنان کار دشواری بود، اما با تلاشی که همکاران در این زمینه داشتند، خوشبختانه بعد از حدود ۵۰ روز می‌توانیم بگوییم به طور متوسط بیش از ۹۰% دروس نظری بر بستر فضای مجازی قابل ارائه است.

معاون آموزشی وزیر علوم درباره نحوه برگزاری آزمون‌های علمی گفت: ما در حال تهیه بسته‌ای برای برگزاری امتحانات هستیم که احتمالا تا آخر هفته ابلاغ می‌شود. در این بسته چند گزینه در نظر گرفته شده است که در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد تا برحسب شرایط و به اقتضای رشته بتوانند از آن بسته انتخاب کنند.

او ادامه داد: محور دوم در سیاست‌های کلان ما انعطاف پذیری در قوانین آموزشی است، این محور با هدف تسهیل برای عبور از بحران کنونی بوده است. با توجه به گستردگی و تنوع دانشگاه‌ها و بر اساس مطالعاتی که از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری در این زمینه انجام شد، تصمیم بر آن شد تا به ۲۰ دانشگاه درباره مدیریت وضعیت فعلی بسته به شرایطشان، اختیار داده شود که بر اساس نظرسنجی که ما در این زمینه از دانشگاه‌های مختلف انجام دادیم، مطالبه جدی آن‌ها به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از بحران جدید بود، بنابراین مبنای کلی ما اتمام نیم‌سال جاری بود، به این صورت که ترم از بین نرود، اما شرایط را به گونه‌ای تغییر دهیم که افراد بتوانند با آسیب کمتری از ترم عبور کنند.

خاکی صدیق درباره ارائه مجازی پایان‌نامه‌ها هم تصریح کرد: در این مورد اختیار با دانشگاه‌هاست، یعنی دانشگاه‌ها می‌توانند در صورت داشتن شرایط،دفاع از پایان نامه‌ها را به صورت حضوری یا نیمه حضوری  و یا به صورت کاملا الکترونیکی برگزار کنند که براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی دانشگاه‌ها این روش بسیار موثر بوده است؛ در حقیقت این امر به نظر و خواست استاد راهنما و خود دانشجویان بستگی دارد؛ اگر کسی می‌تواند تاپایان بحران صبر کند و پس از گذشت این دوره به صورت حضوری این کار را انجام دهد، اما اگر افراد فرصت ندارند می‌توانند با توافق یکدیگر به صورت الکترونیک و مجازی از پایان‌نامه خود دفاع کنند.

او در پایان یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد دروس نظری ما به اتمام رسیده است، اما دروس عملی که بیش از ۱۵ درصد واحد‌ها را تشکیل می‌دهند، در حال حاضر ارائه نمی‌شوند. دانشگاه‌هایی که امکان برگزاری ترم فشرده در تابستان را دارند، می‌توانند این دروس را ارائه دهند در غیر اینصورت به ترم آینده موکول می‌شود.

منبع: سایت خبر نگاران جوان

25 فروردین 1399

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0