<span itemprop="name">پروتکل مداخله ای ایمن سازی روانی بر اساس الگوی پيشگيري پنسيلوانيا</span>
تاریخ انتشار:
15 نوامبر 2018
آخرین بروز رسانی:
18 نوامبر 2018

ایمن سازی روانی: الگوي پيشگيري پنسيلوانيا (برنامه ایمن سازی روانی)، به منظور تسهيل عوامل محافظتي الگوهاي اسنادي سازگارانه، خوش بينانه و تجارب هيجاني مثبت و نیز بازداری تجارب تنيدگي زا و همبسته هاي هيجاني منفي اين تجارب، طراحي شده است. برنامه ایمن سازی روانی در سال 1970 توسط مارتین سلیگمن با هدف کمک به افراد در جهت رسیدن به سازگارانه ترين نتايج علي ممکن پیشنهاد شد. دستیابی به نتیجه گیری سازگارانه از طریق آموزش خوش بینی و سبک اسناد مثبت و کاهش پیامد های ناشی از تجارب هیجانی منفی (سبک اسناد بدبینانه) تحقق می یابد (سلیگمن، 2005). تعداد زيادي از محققان، اثربخشي برنامه مداخله ای ایمن سازی روانی را با هدف کاهش تجارب تنیدگی زا در محیط های تحصيلي مطالعه کرده اندT وجه تمایز این برنامه نسبت به برنامه های شناختی – رفتاری به کار گرفته شده در جهت تغییر سبک اسناد در گروه های مختلف، تاکید مضاعف بر این مساله است که دانش آموز در می یابد به جای متهم شمردن خویش عامل خاصی را ناروا تلقی کند(دکرو، بالينگر و هويت، 2002).

مشخصات

ایمن سازی روانی: برنامه ایمن سازی روانی مبتنی بر الگوی پیشگیری پنسیلوانیا برای اولین بار توسط مارتین سلیگمن در سال 1970 درحوزه روانشناسی مثبت پایه­گذاری شد. این برنامه به مدت 10 جلسه(هفته ای دو جلسه، هر جلسه 60 دقیقه) برای گرو­ه­ های آزمایش اجرا می شود.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.co

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0