<span itemprop="name">پروتکل آموزش مصون سازی در برابر استرس مبتنی بر رویکرد مایکنبام</span>
تاریخ انتشار:
8 ژانویه 2019

آموزش مصون سازی در برابر استرس: مداخله های رفتاری- شاختی در بیست سال گذشته گستره وسیعی را به خود اختصاص داده اند.این نوع مداخله ها برای کاهش استرس ،مبتنی بر نقش مهم واسطه گرهای شناختی در ایجاد و تداوم استرس هستند. مطابق با این نظریات، موقعیت محرک به خودی خود واکنشهای استرس را به راه نمی‌اندازد بلکه ساختها یا معناهایی که شخص به ان موقعیت نصبت میدهدتعیین کننده واکنشهای استرسی هستند. اغلب درمانگران شناختی- رفتاری معتقدند که مکالمات درونی یا خود گوییها نقش اساسی و مهمی در رفتار مراجعین دارند.کنش درمانگر به عنوان یک تشخیص دهنده و آموزشگر در آشکار سازی شناختهای تحریف شده به مراجعین کمک میکند تا الگوهای شناختی و رفتاری جدید را گسترش دهند(بنی هاشمی، 1382). از جمله تکنیکهای رفتاری_شناختی ،تکنیک آموزش ایمن سازی در مقابل استرس بود که توسط مایکن بام(1986) روانشناس کانادایی و از جمله بنیان گذاران درمان با رویکرد رفتاری_شناختی مطرح شد وی پس از تجربه شخصی خود به این فکر افتاد که شیوه های رفتاری و شناختی به تنهایی نمی توانند فرد را برای مقابله با استرس ها آماده سازند بنا بر این با ادغام رویکردهای شناختی و رفتاری روی آورد غلبه بر استرس را ابداع کرد(شارف ،2000).

مشخصات

آموزش مصون سازی در برابر استرس: عبارت از شيوه هاي آموزشي در طي8 جلسه 90 دقیقه ای آموزش حضوري با استفاده از بسته هاي آموزشي مصون سازی در مقابله با استرس مایکن بام  آموزش داده است

تعداد صفحات:  18صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0