<span itemprop="name">پرسشنامه گرایش کارآفرینانه فرناندز میسا و آلگری</span>

پرسشنامه گرایش کارآفرینانه: گرایش کارآفرینانه را گرایش شرکت برای ايجاد ارزش از راه تشكيل مجموعه منحصر به فردي  از منابع به منظور بهره‌گيري از فرصت­ ها تعریف کرده اند (فرناندز میسا، آلگری ، 2014). از نظر لامپکین و دس (1996) گرایش کارآفرینانه عبارت است از فرايندها، تجارب و فعاليتهاي تصميم‌گيري كه منجر به ورود جديدي مي‌گردد. میلر عنوان می­کند: “يك سازمان كارآفرينانه، سازمانی است که در نوآوري خدمات، محصول و بازار درگیر شده، برخي اقدامات مخاطره آميز را به عهده گرفته و اولين سازمانی است كه با نوآوري­هاي پيشگام خود را در بازار مطرح کرده و رقبا را تحت فشار قرار می­دهد” . کوین و اسلوین (1991) از اصطلاح “حالت کارآفرینانه” و نامن و اسلوین (1993) از “سبک کارآفرینانه” برای توصیف رفتارهای خطرپذیری، نوآوری و پیشگامی استفاده کردند. صرف­نظر از اصطلاحاتی که برای توصیف گرایش کارآفرینانه استفاده شده است، این سازه از نظر مفهومی چند بُعدی بوده و نشان­دهنده­ی تمایل سازمان برای حفظ مزیت رقابتی و رقابت تهاجمی از طریق خطرپذیری و نوآوری در مقابل سایر رقبای تجاری است و صرف­نظر از اندازه و نوع سازمان، قابلیت کاربرد در هر سازمان را دارد (به نقل از دهقانی، 1391).

  • نوآوري: نوآوري هاي سازماني عبارتست از ارائه منبع فوري مزيت رقابتي از سوي سازمان که  تاثير قابل توجهي بر عملکرد کسب و کار با توجه به بهره‌وري، زمان محلي، کيفيت و انعطاف پذيري دارد.
  • پیش فعال بودن:  پيشگامي اندازه اي است که سازمان­ها در مواردي مانند حوزه‌هاي کليدي تجاري، هنگام معرفي محصولات و خدمات، به کارگيري تکنولوژي‌ها و تکنيک‌هاي اداري سعي در رهبري رقبا دارند تا پيروي از آن­ها؛ به عبارتي پيشگامي به تمايل مديريت در افزايش رقابت اشاره دارد.
  • رقابت تهاجمي: رقابت تهاجمي، تمايل سازمان در به چالش درآوردن يا رقابت کردن با رقبا تعريف شده است(نیکومنش، 1394).

مشخصات

پرسشنامه گرایش کارآفرینانه: پرسشنامه گرایش کارآفرینانه توسط فرناندز میسا و آلگری (2014) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 9 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد نوآوری، فعال بودن رفتارتهاجمی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط نیکومنش (1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 9گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0